probleem met combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luclc

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2016
hallo

ik heb een database draaien die gemaakt werd in Access 2003
deze word gebruikt op verschillende PC's in een netwerk
één van de gebruikers opent deze database nu in Access 2010 en blijkt problemen te hebben met een combobox voor het opzoeken van een record in een lijst
de event after update van de combobox blijkt niet meer te werken
bij de andere gebruikers werk deze wel
iemand een idee ??

Allereerst uiteraard welkom bij HelpMij :).

iemand een idee ??
Zonder de db of de code te zien? Nauwelijks. Daarvoor hebben we meer informatie nodig. Bij voorkeur uiteraard de db, maar als dat niet kan dan de code die achter de keuzelijst hangt. Al hoeft het probleem daar niets mee te maken te hebben; er zou ook een probleem kunnen zijn met bibliotheken en dan krijg je vaak op de gekste plaatsen problemen die dan niets met het geconstateerde probleem te maken hebben. Functies als Date bijvoorbeeld die het ineens niet meer doen...
Wat je in ieder geval kan doen, is in het VBA venster de db compileren; rollen daar fouten uit, dan moeten die in ieder geval worden verholpen.

combobox heeft 1 bound column
lijst = query
3 rijen opgenomen in de lijst
after update event =
Private Sub Combo24_AfterUpdate()
' Find the record that matches the control.
Dim rs As Object

Set rs = Me.Recordset.Clone
rs.FindFirst "[ID] = " & Str(Nz(Me![Combo24], 0))
If Not rs.EOF Then Me.Bookmark = rs.Bookmark
End Sub

het after update event werkt niet , er gebeurt niks ook geen error message

Heb je mijn eerste tip al opgvolgd? De code is behoorlijk standaard, dus daar ligt het niet aan.

Werken jullie toevallig ook met verschillende windows versies. Heb hier namelijk ook grote problemen gehad toen dit het geval was knoppen die spontaan niet meer werkten ook na het opnieuw instellen kon dit spontaan weer gebeuren en weet niet wat allemaal meer (is alweer een twee jaar geleden). Soms hielp database compileren via het vba venster soms niet. Totdat iemand me vertelde dat het hier aan kon liggen. (heeft een hele technische uitleg gegeven met iets van API's maar dat ging mijn pet volledig te boven) echter na allemaal op dezelfde windows versie te zijn gaan werken is dit probleem pas verholpen.

Misschien is dit ook zo'n gevalletje.

moet ik eens nakijken , is best mogelijk , bedankt voor de tip

Moniek bedoelt dan vermoed ik of jullie verschillende bit-versies gebruiken. Want daar ligt zonder meer een probleem, je kunt geen 32 bits versie gebruiken in een 64 bits omgeving en omgekeerd.

we draaien allen 64 bits ( bij mij windows 7 )

Laatst bewerkt:
Het gast meer om de Office versies. Een 2k3 db kan niet op een Office 64 bits draaien. Sowieso zou ik die nooit installeren maar altijd wen 32 bits versie gebruiken, want je haalt jenalleen maar overbodige problemen op de hals zinder dat er één voordeel tegenover staat.

Bij ons ging het puur om de windows versies (draaien allemaal 32 bits) maar ik zeg niet dat dit de oplossing is alleen dat dit bij ons veel problemen gaf.
Zoals ik al zei ben ik verder niet terzake kundig en is Octafish meermalen deskundiger dan mij :D.
Maar kon me ergens voorstellen dat als iemand een andere office versie heeft gekregen dat dat veelal gebeurd vanwege een nieuwe pc met bijbehorend een nieuwe windowsversie.

Ik draai al een aantal jaren op een 64 bits Windows (met dus 32 bits Office) en dan heb je geen problemen met uitwisseling of upgraden. Die problemen heb je alleen als je Van Office 32 bits naar Office 64 bits gaat. Dan doen een hoop functies het niet meer. Daarnaast heb je nog de gebruikelijke problemen, zoals het ontbreken van de Calendar Control in Office 2007+ die je dus moet vervangen door de DatePicker. Maar dat staat los van bitvarianten.

Ik heb in access een problem met een hele lange keuzelijst. Nu zou ik die in groepen willen opdelen (zeg maar alles beginnend met a, b enz). Dus al je uit een eerste keuzelijst de A kiest krijg je eebn vervolgkeuzelijst met alle namen die met A beginnen en waarvan je er dan 1 kunt kiezen.
Ik heb wel iets dergelijks gezien in VBA maar daar snapte ik niets van. Ik kan dan ook nog geen vba programeren. Dus een oplossing zonder vbA is welkom waarvoor alvast bij voorbaat veel dank

@Rijn1: allereerst welkom bij HelpMij. Het is niet de bedoeling dat je eigen vragen ga stellen in een topic van iemand anders. En al helemaal niet als die vraag niets met de vraag van de oorspronkelijke vraagsteller te maken heeft. Maak dus een eigen vraag aan, en je krijgt geheid een bruikbaar antwoord :).

excuses

Excuses. Ik ben nieuw en wist niet precies waar ik een nieuwe vraag moest stellen.

Geen probleem; bovenin staat een knop <Nieuwe vraag plaatsen>. Eigenlijk nog knap om daar overheen te kijken ;)

nieuwe vraag

Hallo

Ik heb echt goed zitten zoeken maar ik zie echt nergens een knop met "stel een nieuwe vraag".Het enige wat ik zie is aande rechterkant een knop met "reageer op deze vraag". Wellicht doe ik iets fout

alvast bedankt

Coen

Als je in een vraag staat, kun je (logisch) alleen op die vraag reageren. Je moet dus naar het hoofdmenu van het (sub)forum. En de knop staat (bij mij dan toch) echt links :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan