Probleem met computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdhuijzen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2013
Ik krijg vrij regelmatig, nadat mijn werkgeheugen is vergroot van 2 naar 4 Gb het volgende bericht: Er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart. Er worden foutgegevens verzameld. Hierna kunt u de computer opnieuw opstarten (100% voltooid.Als u meer wilt weten kunt u zoeken naar deze fout Kernel data inpage error. Hoe kom ik hiervan af?

misschien kan je moederbord helemaal niet zoveel werkgeheugen aan of de soort geheugenkaart die je erin hebt gedaan,
geef anders wat voor moederbord je hebt en wat voor geheugen je erin hebt gedaan

En die melding waar je het over hebt; is dat een blauw scherm?

Waarschijnlijk is je nieuwe werkgeheugen niet compatibel met je computer.
Het mixen van geheugenmodules is niet aan te bevelen.
Beste is 2 modules van zelfde merk en uitvoering.

Elke actie die de computer uitvoert gaat via het werkgeheugen.

Sorry, dat ik niet heb gereageerd, maar ik ben nog niet gewend via deze manier te communiceren. Mijn reactie op jullie reactie in volgorde : Het moederbord is geschikt voor de twee 2 GB geheugen kaarten die de twee 1 GB hebben vervangen.Dit is gebeurd bij Mycom in Breda. Het scherm wordt inderdaad hemelsblauw (overigens het enige hemelse aan dit probleem en tot slot geloof ik dat Mycom expertise voldoende in huis heeft om de juiste geheugenkaarten te gebruiken Volgens de gegevens op de verpakking gaat het om "Matched pair of 2x2GB for improved performance Merk ICIDU

In de bios is meestal de mogelijkheid om automatisch de instellingen voor het geheugen te laten bepalen. Dat wil dit probleem nog wel eens oplossen. Mocht er een overclock ingesteld zijn, zet dat dan terug naar de standaard instelling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan