Probleem met computertijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterAccount

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Hallo,

Toen ik vanochtend mijn computer aanzette kwam ik ineens terecht in een setup scherm in plaats van het gewone inlogscherm. Toen ik deze sloot en mijn computer normaal opstarte gaf mijn computerdatum en tijd ineens aan dat het december 2006 was. Ik probeerde de tijd automatisch te synchroniseren maar hierbij kreeg ik een foutmelding (ik heb verschillende servers gebruikt).

Weet iemand waar dit aan kan liggen en wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt,

Peter.

Een beetje meer informatie zou voor mij prettig zijn. Wat is een bios batterij, hoe vervang ik zoiets en waarom zou dit mijn probleem verhelpen?

Alvast bedankt.

Peter

Een bios batterij is een zgn knoopcel batterij, die op je moederbord zit.
Die zorgt ervoor dat je instellingen, waaronder je tijd, bewaard blijven als de pc uit staat en dus geen stroom heeft

Je gaat je BIOS (setup) in dmv F2 (of bij sommige modellen de DEL knop). Probeer daar de datum te veranderen en kijk of dit definitief is.

Sorry, maar ik weet heel erg weinig van computers. Hoe doe ik dit?

doe je computer uit. wacht even tot je ventilator van je processor stil staat.. zet dan je computer aan.. en begin met het herhaaldelijk drukken op F2.. als het goed is krijg je dan dat setup schermpje weer.. daar kun je tussen de verschillende opties navigeren door de pijltjestoetsen te gebruiken. zoek de datum en tijd functie, pas deze na gewenst aan en ga vervolgens uit de setup MET opslaan.

Lukt dat niet, even naar de lokale "computerman"

succes

doe je computer uit. wacht even tot je ventilator van je processor stil staat.. zet dan je computer aan.. en begin met het herhaaldelijk drukken op F2.. als het goed is krijg je dan dat setup schermpje weer.. daar kun je tussen de verschillende opties navigeren door de pijltjestoetsen te gebruiken. zoek de datum en tijd functie, pas deze na gewenst aan en ga vervolgens uit de setup MET opslaan.

Lukt dat niet, even naar de lokale "computerman"

succes

Ik zal het proberen, dankjewel!

Het is overigens niet altijd F2. De toets om in de BIOS te geraken wordt vaak tijdens de opstartschermen vermeld. Meestal doet F2 of F8 de truuk wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan