Probleem met configuratiescherm/software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sonneken

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2005
Berichten
54
Als ik via configuratiescherm/software een programma wil verwijderen dan duurt het zéér lang voor deze geladen worden. Dan krijg ik een leeg scherm en als het me lukt om naar beneden te scrollen dan staan er onderaan een aantal programma's op. Er ontbreken er wel een deel. Ik ontdekte dit probleem enkele weken geleden omdat ik niet zo dikwijls in dit venster werk. Ik ondervind ditzelfde probleem op mijn 2 pc's, dus denk ik dat dit door één of andere update komt of een conflict met een programma dat op beide pc's staat??
Ik heb een antivirus en 3 antispywaretools draaien, dus ik denk niet dat het daarvan komt?
Kan iemand mij soms helpen om dit op te lossen?
Alvast bedankt voor de moeite!
 
Heb je toevallig autocad geinstalleerd staan?
 
Configuratiescherm/software

Bedankt voor jullie reacties! Ik had nog geen tijd om dit uit te testen via safe mode, zal dat pas morgen of overmorgen kunnen doen!
Ja, AutoCad op de 2 pc's.

Thanks en tot later
 
Ok, met autocad is het een bekend probleem.
Wellicht is het opgelost met de instructies uit de bijlage.
Bij mij fixte het een lang stuk wit in de lijst met windows software.
 
Laatst bewerkt:
En als dat het niet is, zou appwiz.cpl ook nog corrupt kunnen zijn... :D

James :)
 
startte op in safe mode en software wordt wel sneller geladen, wel krijg ik eerst de programma's beginnende met a en na veel scrollen en blanco scherm krijg ik de rest in stukken te zien. Dus toch ergens een probleem!
Wat AutoCad betreft, ik gebruik de versie 2002, deze draait al 2 jaar op de pc en ik had daar nog nooit problemen door, ook niet in software. Kan dat dan? Enfin, met een pc kan vanalles gebeuren hé!
Ik begrijp de uitleg van die registersleutel niet zo goed in die pdf bijlage, kan dat misschien wat meer stap voor stap, moet ik via regedit gaan?

Wat is appwiz.cpl ?

Thanks alvast voor jullie reactie!
 
appwiz.cpl is het onderdeel van het configuratiescherm dat het software-venster bestuurt.

Als je naar Start >> Uitvoeren... gaat en je typt appwiz.cpl en je drukt op OK, dan kom je ook bij het softwarevenster uit bijvoorbeeld. :)
 
bedankt voor de verklaring. Maar wat moet ik nu eigenlijk doen om dit op te lossen?
 
Paul-rt zal je wat meer autocad uitleg geven als hij online komt, veronderstel ik. :D
 
OK, maar zoals ik al eerder vermeldde draait AutoCad al zeker 2 jaar zonder problemen op de pc, ook in het softwarescherm nooit troubles, kan dat het probleem dan wel zijn?
Sorry, maar vind dat zo raar, ineens.
Bedankt voor de hulp alvast!
Ik wacht wel op een reactie.
 
start / uitvoeren / regedit
Klik telkens aan de linker kant van het scherm op de + en blader door tot je bij de volgende sleutel bent:

HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Uninstall \ {5783F2D7-0065-0409-0000-0060B0CE6BBA}

Dubbelklik op de volgende regel:
D:\Program files\AutoCAD LT 2000i\aclt.exe,-1
D:\Program files\AutoCAD LT 2000i kan afwijken.....

-1 wijzigen in 1

De fout van de lijst met software ligt in de negatieve waarde van deze sleutel.

Bij mijn autocad was dit de oplossing.
 
Thanks, ik probeer dit eens uit. Als het probleem niet bij AutoCad ligt, kan het dan kwaad als ik deze waarde verander?
 
Nee, dat kan geen kwaad.
In mijn autocad (versie 2000i) zat dit probleem en was dit de juiste oplossing.
Werkt het niet, of geeft het problemen, dan zet je de waarde toch weer terug ?! ;)
 
OK, bedankt alvast, je hebt gelijk. Ik probeer dat uit en laat dan iets weten.
Groetjes
 
de sleutel die je opgaf vond ik niet, wel deze:
5783/F2D7-0101-0409-0000-0060B0CE6BBA
C:\Program Files\AutoCAD2002\acad.exe,-1
veranderde dus daar de waarde in 1

Configuratiescherm/Software wordt wel sneller geladen nu maar ik krijg nog steeds eerst een deel van de lijst te zien tot en met beginnend met de e. De rest staat dan helemaal onderaan met heel veel blanco tussen.
Kan ik dit ook wegkrijgen?
 
Is er nog iemand die een antwoord heeft op mijn laatste vraag in dit onderwerp?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt alvast voor deze link!

Ik las alles door op dit forum en ik kreeg gelijkaardige oplossing om dit probleem bij mij op te lossen. Ik deed dit maar had niet helemaal dezelfde registersleutel als Paul Rt mij opgaf, (heb andere AutoCad versie) daarom stelde ik mijn vraag opnieuw en vermelde mijn sleutel in laatste bericht daarover ( zie hierboven aub). Ik kreeg hierop echter geen antwoord meer?
Zou graag willen weten of het goed is wat ik eigenlijk deed?

En mijn probleem is hiermee nog niet helemaal opgelost vermits ik nog steeds dat groot blanco gedeelte in mijn configuratiescherm/software krijg.

Bedankt voor je hulp!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet thuis in AutoCad, althans, niet meer, maar op die site staan diverse oplossingen, ook een tweak voor het witte vlak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan