Probleem met CPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shippior

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2010
Berichten
10
Heey allemaal,

Ik heb me maar even geregistreerd nadat ik helaas niet heb kunnen vinden over mijn probleem.

Als ik mijn pc gewoon aanheb staat er niet actieve systemen 98%, terwijl dan toch 30% minimaal van het CPU in gebruik is. Er zijn dan geen processen aan de gang. (zie schreenshot) Ik heb er al een antivirus scannner (AVG en Malware Antibytes) overheen laten gaan, maar die hebben niks kunnen vinden. Ook Hijackthis kan niets vinden. (Zie bijlage voor Hijackthis log) Zou het misschien kunnen zijn dat mijn CPU aan vervanging toe is?

Met vriendelijke groeten,

Frits
 

Bijlagen

  • Taakbeheer.jpg
    Taakbeheer.jpg
    94,7 KB · Weergaven: 32
  • hijackthis.doc
    9,3 KB · Weergaven: 18
Allereerst welkom op Helpmij:D

Het CPU gebruik ziet er inderdaad vreemd uit.
Met process explorer krijg je een veel duidelijker beeld van het CPU gebruik.
Mogelijk kun je dan zien wat er aan de hand is.


mvg Leo
 
Na dit programmaatje te hebben gerund is me iets meer duidelijk

Het programma laat zien dat ongeveer het gedeelte dat ik mis in mijn Taakbeheer lijkt te komen van:
Hardware Interrupts

Nu is mijn vraag: Waar komt dit van? Is dit inderdaad een bevestiging van mijn vermoeden dat mijn CPU toe is aan vervanging?
 
Probleem is niet je CPU.

Maar ergens in je pc/laptop zitten niet goed werkende hardware en/of verkeerde drivers
 
Ok zojuist de laatste update geïnstalleerd en nog steeds geen verandering. Iemand nog een ander idee?
 
Inclusief de nieuwste moederbord drivers?

Dan kun je kijken of het probleem verdwijnt als je alle randapparatuur (printer, webcam etc) loskoppelt.
Mocht dat allemaal niet helpen dan kun je nog kijken, of het probleem zich ook in de veilige modus voordoet.
Zo ja, dan is er mogelijk sprake van een hardware probleem.
 
Ik heb geprobeerd de BIOS te flashen maar kreeg hierbij een bluescreen.
In veilige modus had ik al geprobeerd. Hierbij blijft het probleem zich voordoen.

Ik denk dat er dus niets anders opzit dan ergens een paar onderdelen te lenen en kijken waar het probleem zit.
 
Ok, de laatste tijd verschillende problemen gecreeerd en weer opgelost maar zit nog steeds met hetzelfde probleem en 2 geïnfecteerde drivers:

ntfs.sys
atapi.sys

Is het veilig om deze te vervangen door de originele. Ik heb een originele cd van windows xp. Ik heb eerder zoiets geprobeerd, maar dat liep toen niet al te best af. Ik ken de codes om dit te doen dus er hoeft geen technisch antwoord te komen, gewoon of het veilig is of niet.
 
Je kunt gewoon een HERSTEL-installatie proberen (dus GEEN HER-installatie).

Daarmee behoud je al je bestanden en programma's, alleen de eigen Windows bestanden worden opnieuw geinstalleerd
 
Iin aanvulling op de post van mrmusic.
Je kunt overwegen eerst een sfc /scannow uit te voeren.
Hierbij worden de systeem bestanden gecontroleerd en zo mogelijk gerepareerd.
Deze is gemakkelijk uit te voeren.
Werkt dat niet afdoende dan blijft de herstel installatie zoals geopperd door mrmusic.

mvg leo
 
Laatst bewerkt:
Ok ga ik dat eerst eens proberen. Bedankt voor het snelle antwoord
 
Ok, gerepareerd. Helaas zit ik nu nog steeds met mijn oude probleem. Weet nu zeker dat software/virussen niet het probleem veroorzaken.

Kan iemand dit topic locken?
 
Toch nog even de volgende suggestie:
Heb je programmaatjes draaien die externe apparatuur verbinden.
bv tom tom home, Garmin Ant Agent (hardloop horloge), mp3 speler of iets wat daar op lijkt.

Deze programma's kunnen het systeem ook aardig bezig houden.
Echt waarschijnlijk is het niet omdat het probleem ook in de veilige modus blijft bestaan, maar niet geschoten...

Heel andere invalshoek.
Vergeet de pc de tijd wanneer deze langere tijd uit staat? Laat dat dan even weten.
Verder kun je met pc wizard temperaturen en voltage's uitlezen.
Zitten hier vreemde waarden tussen?
 
Nee, er lopen geen processen of wat dan ook. Ook vergeet mijn pc de tijd niet.
Voltage is gewoon normaal en hetzelfde als in BIOS wordt vermeldt. Ook komt de temperatuur van mijn pc niet boven de 40 graden Celsius.
 
Ik heb het probleem nu in ieder geval (tijdelijk) opgelost door OS er opnieuw op te zetten.
Hopen dat hij het nu goed blijft doen.
 
Dan is het h.w.s toch geen hardware probleem, maar en driver probleem geweest.
heb je nu de nieuwste moederbord drivers geïnstalleerd?

Mooi dat de pc weer goed werkt.

mvg Leo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan