Probleem met CrossfireX..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Copchase

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2012
Hallo,
heb paar weken geleden me nieuwe pc in mekaar gebouwt en ben al paar dagen aan het gamen :)
Nu vandaag heb ik van een vriend een crossfire bridge gekregen om me me 2de kaart ook aan te sluiten. Het gaat om mijn twee R9 270x's van Sapphire.
Heb videokaart goed in het moederbord gestoken, crossfire bridge ook. Heb ze ook voorzien van 2x6 pin connectors, fans draaien.
In GPU-Z en apparaatbeheer toont hij de twee kaarten aan, maar als ik in AMD Catalyst Control Center ga en ik open AMD CrossfireX, dan krijg ik dit:
3c773bab2db7db48b8506834ab7da6b8.jpg
Ik heb ook al geprobeert om de brug te veranderen van richting, drivers te herinstalleren, eens de normale versie gebruikt ipv. beta, maar allemaal geen effect ik blijf maar die fout krijgen.
Vroeger gebruikte ik wel een oranje crossfire bridge maar na een tijd begon hij te flikkeren bij het gamen, dus heb ik van me vriend een gekregen. Misschien ligt het aan de bridge dat alleen voor
ROG kaarten zijn gemaakt? Maar ja, crossfire bridge is crossfire bridge denk ik. Ik gebruikte trouwens eerder 16GB RAM, maar me voeding bleek het te veel te vinden (startte steeds op en af en kreeg foutcode's) dus werk ik nu met 8GB en hij werkt weer goed.

Het gaat dus om een zwarte crossfire bridge van Republic of Gamers.
396c20b5ce5cbab993a427a472cf6a7e.png

Mijn vraag is dus: Waarom kan ik die CrossfireX maar niet enablen en hoe moet ik het oplossen? Andere crossfire bridge?

Specificaties:

Besturingssysteem
Windows 10 Home 64-bit
Processor
Intel Core i7 4790K @ 4.00GHz 28 °C
Haswell 22nm Technologie
Processor Koeler
Scythe Mugen 4 PCGH
RAM
8,00GB Single-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24) (Vengeance)
Moederbord
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0) 25 °C
Grafisch
ASUS VS247 (1920x1080@60Hz)
Intel HD Graphics 4600 (Gigabyte)
2048MBATI AMD Radeon R9 200 Series (Sapphire/PCPartner) 27 °C http://tweakers.net/pricewatch/350996/sapphire-r9-270x-2gb-gddr5-oc-dual-x-boost.html (Linkje van de videokaarten)
2048MBATI AMD Radeon R9 200 Series (Sapphire/PCPartner) 24 °C
Opslag
55GB INTEL SSDSC2CT060A3 (SSD)
931GB Western Digital WDC WD10EZEX-60M2NA0 (SATA) 22 °C

Laatst bewerkt:
Merk, type en vermogen van je voeding ( om het compleet te maken )..?
Kan ook heel goed een Win 10 probleem zijn..ik neem aan dat je er voorheen geen andere Windows-versie op hebt gehad waarbij het wel werkte..?

Laatst bewerkt:
Zoals de melding zegt in catalyst control center: je moet 2 bruggetjes gebruiken zodat beide aangesloten zijn.

@K1pje
Er is maar één aansluiting op de videokaart voor een crossfire bridge. 2 bruggetjes aansluiten is dus onmogelijk, deze kaart heeft geen 2 aansluitingen.

Dan is er of iets mis met de brug, of met de videokaart zelf.

Ondersteund Windows 10 wel Crossfire? Zou een downgrade naar 8.1 helpen?

Ik zou niet weten waarom Windows 10 geen Crossfire zou hebben, de driver ondersteund het gewoon.

Het was inderdaad de brug die mijn kaarten niet ondersteunt, heb de oranje versie moeten nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan