• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met datum en tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Igorvas

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jul 2004
Dag, allemaal

Bij het opmaken van "Budget" in excel kwam ik een probleem tegemoet met functie nu(). Voor zover ik al weet gebruik je deze f(x) als je datum en tijd van nu wil weergeven. Wat ik precies wil bereiken is dat bij invoeren van bepaalde gegevens datum en tijd automatisch zou verschijnen en BLIJVEN onveranderd.
Daarvoor heb ik de volgende f(x) gebruikt: als(isleeg("willekeurige cel");"";nu()). Als ik nu die f(x) doorvoer en begin gegevens in te typen verandert datum en tijd naarmate ik op "ENTER" druk.

Ik dank u bij voorbaat voor een vlug antwoord.

Igor.

dubbele punt

Als je de tijd van nu, niet meer te veranderen, wilt invoeren is de toetscombinatie [Ctrl]+[:] (dubbele punt) erg makkelijk.

Ook datum van vandaag nodig: [Ctrl]+[;] (punt-komma).

Hartelijk bedankt, dhr. Egmond voor uw reactie. Ik vond het zeer handig om met bovenvermelde sneltoetsen mee te werken. Maar voor mijn programma moet dat een functie zijn. Als ik gegevens invul en druk op "ENTER" moet excel automatisch datum(tijd) van nu weergeven.

Hoogachtend

Igor

Ik weet wel wat, maar dat moet dan in VBA. Kun je iets meer vertellen over hoe je de gegevens invoert?
Stel dat je 3 kolommen hebt waar je gegevens invoert op één en dezelfde rij, moet dan in kolom 4 van die rij de datum en de tijd komen te staan? En wanneer moet die datum er komen te staan? Als je het gegeven van kolom 1 ingevoerd hebt, of pas als je het laatste gegeven hebt ingevoerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan