Probleem met de draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Ik wil de Wireless Adapter opnieuw installeren daarvoor moet ik eerst de bestaande software van de Wireless GNotebook Adapter (Linksys) verwijderen maar dat lukt mij niet. Ik heb blijkbaar te veel gerommeld en krijg nu de foutmelding: "An installation support file could not be installed" en als tweede "Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden".

Een en ander ben ik aan het proberen omdat op mijn Laptop een vast IP adres is geinstalleerd waardoor ik niet op een WiFi kan inloggen. Ik wilde een en ander aanpassen maar dat is blijkbaar te hoog gegrepen.

Dank,
Nico

Hoi,

Probeer het met CCleaner.
Is mij eerder ook al een keer gelukt. Maar ik heb w.s. niet zo zitten 'rommelen' als jij :p

Vraag: welke Windowsversie gaat het om?

Laatst bewerkt:
Okey, ga proberen hier een antwoord op te geven...

Je moet eigenlijk gelijk de verbinding installeren. Dus Wireless G Notebook Adapter driversoftware installeren en laptop opnieuw opstarten. Zorg dat je hem even in een andere usb poort hebt zitten en kijk dan of het gelukt is..

Hoi,

Probeer het met CCleaner.
Is mij eerder ook al een keer gelukt. Maar ik heb w.s. niet zo zitten 'rommelen' als jij :p

Vraag: welke Windowsversie gaat het om?

XP - Als ik nu de hele directory delete?

Kan je beter niet doen. Gaat hij vragen om iets dat er niet meer is.
Kan beter eerst naar apparaatbeheer gaan en de driver uninstallen. Dan pas de restanten verwijderen. Dan pc opnieuw opstarten. Dan drivers opnieuw installeren, zorg wel dat je USB Flash Stick eruit is als je gaat installeren en voordat je de pc opnieuw opstart.
Dan installeren en pas als hij het vraagt doe je de USB Stick erin.
Dan moet je kijken of hij het weer doet, lijkt mij van wl.

Kan je beter niet doen. Gaat hij vragen om iets dat er niet meer is.
Kan beter eerst naar apparaatbeheer gaan en de driver uninstallen. Dan pas de restanten verwijderen. Dan pc opnieuw opstarten. Dan drivers opnieuw installeren, zorg wel dat je USB Flash Stick eruit is als je gaat installeren en voordat je de pc opnieuw opstart.
Dan installeren en pas als hij het vraagt doe je de USB Stick erin.
Dan moet je kijken of hij het weer doet, lijkt mij van wl.

Waar vind ik apparaat beheer? in het configuratiescherm zie ik het niet.

aparaatbeheer oftewel device manager vindt je door RECHTERMuiskop op Deze Computer te klikken en dan op eigenschappen te klikken. Vista, staat hij links in de rij. XP staat hij bij de tab hardware.

Het is me nog steeds niet gelukt ik probeer vandaag nog bij "helpmij" en ander morgen maar terug naar de winkel. Ik kan dus de software niet installeren omdat die er al opstaat? en krijg het bericht van eerst verwijderen maar ik kan deze niet via configuratue/software deleten want dan kan hij het bestand niet vinden!. In apparaten beheer kan ik het ook niet deleten.

Het is gigantisch lastig om op een afstand te zien wat er is. Ik zit er 99 procent zelf achter en heb eigenlijk 1 a 2 dingen gehad die ik echt niet kon oplossen.
Dit klinkt heel simpel, maar is supermoeilijk uit te leggen.
Dat maakt het juist zo moeilijk. Ik laat iemand anders erover gaan en anders zou ik maar naar de pc winkel gaan, die kunnen het zien en je beter helpen.
Graag wel een antwoord hierop posten mochten mensen met hetzelfde probleem aan het zoeken zijn op internet. Dan vinden ze tenminste jouw post met antwoord.
alvast bedankt.

Het is gigantisch lastig om op een afstand te zien wat er is. Ik zit er 99 procent zelf achter en heb eigenlijk 1 a 2 dingen gehad die ik echt niet kon oplossen.
Dit klinkt heel simpel, maar is supermoeilijk uit te leggen.
Dat maakt het juist zo moeilijk. Ik laat iemand anders erover gaan en anders zou ik maar naar de pc winkel gaan, die kunnen het zien en je beter helpen.
Graag wel een antwoord hierop posten mochten mensen met hetzelfde probleem aan het zoeken zijn op internet. Dan vinden ze tenminste jouw post met antwoord.
alvast bedankt.

Doe ik...

Tja, opgelost maar anders dan ik had verwacht. Ze hebben met MSCONFIG (start -uitvoeren - msconfig) een hulpprogramma voor systeemconfiguratie geopend daar bij uitvoeren het vinkje bij Linksys weggehaald. Ik kan nog steeds draadloos werken en de vervelende foutmelding is weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan