• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met de formule in de formulebalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric035

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2006
Ik heb een probleem met het weergeven van de formules in de formulebalk van Excel. (zie attachment)

Het is een xlsm bestand die gewoon werkt als je hem niet bewerkt, echter als ik een cel aanklik en de formule wil gaan bewerken dan wordt deze maar deels weergegeven. Heeft iemand dit al eerder meegemaakt, kan er niets over vinden op het internet. Normaal beveilig ik de cellen, zodat andere deze niet kunnen wijzigen, maar neem aan dat het daar niets mee te maken heeft.

De formule die wordt uitgevoerd als je het bestand opent in het voorbeeld zou moeten zijn:
=ALS(B30="";"";B30*Prijslijst!B10)

Maar dit wordt weer gegeven zonder het dik bedrukte deel, met als gevolg een foutmelding omdat de formule niet volledig is. Komt iemand het bekend voor?

Graag hoor ik wat tips om te controleren!

form_problem.jpg

Probeer de formule balk eens iets te verbreden tot 2 of meer regels.

Probeer de formule balk eens iets te verbreden tot 2 of meer regels.

Zie je de lengte van de formule? Het veld vergroten heeft dan geen nu hè. Ik ben overigens een gevorderde gebruiker, dus die optie had ik als eerste bekeken ook al is het niet logisch. ;)

Ik vermoed dat het aan Excel zelf ligt op mijn laptop. Zal hem eens opnieuw installeren, want als ik inlog via office365 dan zie ik hem online wel compleet staan.

Beeldschermen?
I switched the primary screen to the left I was able to see the missing characters.

Als dit de hele formule is dan zou je een fout melding krijgen of als het tekst is dan zou je dit in de cel moeten zien.
Een formule kan ook op 2 regels staan dus verbreden kan wel degelijk nut hebben.(dmv ALT ENTER)

Kun je het bestandje hier misschien plaatsen?

Laatst bewerkt:
Als dit de hele formule is dan zou je een fout melding krijgen of als het tekst is dan zou je dit in de cel moeten zien.
Een formule kan ook op 2 regels staan dus verbreden kan wel degelijk nut hebben.(dmv ALT ENTER)

Kun je het bestandje hier misschien plaatsen?

Nee is niet de volledige formule, maar een voorbeeld. Al mijn formules worden ineens niet meer volledig weer gegeven in MS Excel App, maar als ik online ga dan wel.

Helaas kan ik het bestand niet online zetten ivm gevoelige informatie. (hieronder nog wel de volledige formule, al zal het probleem absoluut niet in de formule zitten, want de file werkt gewoon naar behoren, alleen de formules zijn niet meer aanpasbaar in de standaard app op mijn windows laptop)

Volledige formule:
=ALS(B30="";"";B30*Prijzen!F9+(ALS(AY30="Ja";Prijzen!F26;0)))

ps: daarnet office verwijderd van mijn laptop en opnieuw geïnstalleerd, probleem nog niet verholpen.

Laatst bewerkt:
"Disappearing characters in formula bar"
Zie https://social.technet.microsoft.co...pearing-characters-in-formula-bar?forum=excel
if you are experiencing this with a multi-monitor setup, this problem is fixed by moving Excel to the primary monitor
Another workaround is to hit backspace next to the first character that is shown in the formula bar. Not a fix if you have very many cells to do this on but useful if need be.
en nog meer mogelijke oplossingen

Laatst bewerkt:

I will try again, i tried different resolutions without any result, but maybe i do something wrong.

Opgelost! Na alles geprobeerd te hebben Windows even opnieuw geïnstalleerd en het werkt weer naar behoren. Nu weet ik het probleem niet, maar kan in ieder geval weer aan de gang.

Bedankt voor het meedenken!!

Dat is het belangrijkste. Kijk, je kunt er wel een dag mee bezig zijn, maar met al die artikelen op internet schiet je vaak niets mee op. Overigens begrijpt Google het vaak ook niet. Ik denk dat "derden" zaken overnemen van Windows en dan krijg je dat soort dingen. Terug naar standaardinstellingen lost het dan op.

Dat is het belangrijkste. Kijk, je kunt er wel een dag mee bezig zijn, maar met al die artikelen op internet schiet je vaak niets mee op. Overigens begrijpt Google het vaak ook niet. Ik denk dat "derden" zaken overnemen van Windows en dan krijg je dat soort dingen. Terug naar standaardinstellingen lost het dan op.

Inderdaad, waarschijnlijk zal het fout zijn gegaan in het register van Windows na een update. Maar probeer de oorzaak dan maar te vinden, gelukkig heb ik mijn machines thuis zo geïnstalleerd dat herinstallatie een fluitje is van een cent. Dus voor mij de snelste oplossing.

Maar allen, bedankt voor het meedenken en nog een fijne zondag!! :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan