Probleem met de functie AutoFilter

Status
Niet open voor verdere reacties.

SVENeRGy

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2007
Beste,

Ik krijg steeds dezelfde foutmelding. namelijk: fout 1004 tijdens uitvoering. Methode Autofilter van klasse Range is mislukt.

De fout doet zich voor in onderstaand code
Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
Worksheets("PLOTS").Activate
ActiveSheet.AutoFilterMode = False
[COLOR="#FF0000"]ActiveSheet.ListObjects("plotlijst").Range.AutoFilter field:=2, Criteria1:=ComboBox1.Value[/COLOR]
End Sub
met de rode tekst als highlight.

Deze fout doet zich voor als ik de makro aanroep vanuit een userform, waarbij ik een combobox verander.
De bedoeling is dat dan in bepaalde tekstvakken andere gegevens komen die ik zo filter.

tnx
sven

Hallo Sven,

Kun je een bestandje toevoegen, zodat ik precies kan zien waar en wat er misgaat?

Je hebt bij het maken van je tabel de rij met kolomkoppen waarschijnlijk niet meegenomen in je bereik, of je hebt niet aangevinkt dat er kolomkoppen in het bereik zitten.
Als je dit doet werkt het filteren feilloos.
Blijkbaar zat er toch iets fout in het Change-event. Vervang je macro door onderstaande.
Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
On Error Resume Next
Worksheets("PLOTS").Activate
ActiveSheet.AutoFilterMode = False
ActiveSheet.ListObjects("plotlijst").Range.AutoFilter field:=2, Criteria1:=ComboBox1.Value
End Sub

Laatst bewerkt:
hey warme bakkertje,

kan je es uitleggen hoe je dit bekomt? kan een tip zijn voor de mensen die ook met zo'n probleem zitten :) (like me)
btw ben begonnen met cursus vba for excel :)

thx in advance!
spiesse

@ Spiesse
Zie aanpassing code in mijn vorige post. Icm voorbeeldbestand werkt nu perfect.

@ Spiesse
Wijselijker is het AfterUpdate-event te gebruiken ipc Change omdat hierbij bij elke getypte letter de code in gang schiet, dit kan voor rare effecten zorgen.
Bij AfterUpdate vul je eerst de Combobox en bevestig daarna met Enter of Tab en pas dan gaat de code van start

dus combobox_afterupdate() ipv combobox_change()?

heb daarnet zitten zweten op een oefening:) ben er wel uitgeraakt...

wel interessant als ge weet wa ge doet en wilt :) maar ik zal jullie hulp wel nog nodig hebben hoor!!!!

greets! spiesse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan