Probleem met de-installatie PCTV

Status
Niet open voor verdere reacties.

PappaBazzi

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Hallo, heb twee weken gelden schone installatie Xp gedaan. Installatie PCTV liep toen verkeerd, waarschijnlijk door conflict tussen MoBo drivers en XpSp2. Verdere installatie overige software verliep goed. Systeem (P4, 3Ghz, 1024 Gb Ram, 2 x 160Gb HDD) is verder stabiel en geen problemen. Probeer nu
alsnog PCTV te installeren middels bijgeleverde cd rom. Krijg venster dat reeds een installatie werd aangetroffen. Heb met verkenner alles op C weggehaald dat naar 'PCTV' verwees. Heb met regedit ook alles weggehaald dat naar 'PCTV' luisterde. Op vier plaatsen na is dit allemaal gelukt. Echter, er wordt nog steeds een geïnstalleerde versie gevonden. Heb ook poging gewaagd met verwijderde PCTV kaart, ook met van website gedownloade drivers en software. Helaas.
Klinkt iemand dit bekend in de oren? Wie kan mij uit de brand helpen? Thnx!

Pinnacle Hè

Er is nog wat achter gebleven in het register, typisch pinnacle verdriet.

Ze hebben daarvoor op de site hun eigen register tool. Verwijderd de pinnacle sleutels.

Je kunt het ook met regcleaner doen of hand matig, zoek naar pinnacle.

Eric.

P.S. wat bedoel je met op 4 plaatsen na ??

Laatst bewerkt:
Als hij zegt kan niet verwijderen.

Dan in regcleaner startup list en alle pinnacle rommel verwijderen. Daarna moet het wel gaan.

Tweede opie:
kijk in taabbeheer wie het is, probeer hem te renamen en hij start niet meer op.

Wel syteemherstel uit zetten anders zal windows hem weer herstellen.

Eric.

Laatst bewerkt:
Het probleem heb ik gisteravond eindelijk weten op te lossen, na bijna alles dat luistert naar de naam Pinnacle of PCTV van mijn pc te hebben verwijderd. Ook na de uitgebreide schoning bleef bij het opstarten van de originele installatie cdrom van Pinnacle PCTV v 5.9 de melding komen dat "een eerdere installatie werd aan-getroffen" en " dat deze eerst verwijderd moest worden". Via een google zoektocht kwam ik uiteindelijk terecht op de Pinnacle Systems Discussion Forums website. Ook daar bleek een computeraar problemen te hebben met het installeren van PCTVupdate550.exe. Deze kreeg het advies om naar C:\program files\InstallShield Installation Information te gaan. Aldaar moet gezocht worden naar onderstaande sleutels:
{3c02ed4f-46b0-4e9e-87f7-47aeba4031c8}
{b9ffef4b-8464-4386-991c-ccd5a64f9781}
Als deze aanwezig zijn, verwijderen. Daarna bleek de installatiecd weer feilloos de software te installeren. Vervolgens had ik een interruptconflict, heb de kaart verplaatst naar een ander slot, en als laatste miste hij nog een driver en deze kon ik via de cdrom plaatsen. En toen liep alles weer als een tierelier! Al met al met ben ik dik een week bezig geweest om dit probleem uit de wereld te krijgen. Dank aan Eric voor zijn reaktie!.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan