Probleem met de kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jesse1991

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Hallo
Ik ben niet zeker of dit wel hier hoort omdat het niet echt over pc's gaat maar ik hoop toch hulp te vinden :o
Vandaag ben ik aan het rommelen geweest in de meterkast en heb daarbij de voedingsstekker van het ziggo tv kastje eruit gehaald. Ik heb hem hierna meteen terug gedaan maar de tv beneden waar ook de digitale ontvanger op zit aangesloten, geeft nu heel slecht beeld en de digitale ontvanger geeft ook maar 2 a 3 zenders weer.
Weet iemand hier een oplossing voor??
ik heb al geprobeert:
De stekker nog een keer eruit te halen en weer aan te sluiten
Alle tv kabels afkoppelen en opnieuw aansluiten
De digitale ontvanger afkoppelen en opnieuw aansluiten

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met 'voedingsstekker van het ziggo tv kastje' in de meterkast.
Want dat bestaat helemaal niet!
In de meterkast zit een splitter die het binnenkomende kabelsignaal splitst in een aansluiting voor het tv-signaal en het signaal t.b.v. internet (en mogelijk telefonie). Op die splitter zit geen voeding; maar wel op het kabelmodem t.b.v. internet en mogelijk telefonie.

Conclusie: als je internetverbinding goed is, zit het probleem in de CAI-kabel van de splitter naar je digitale ontvanger (mediabox) van Ziggo.

Als die voeding niet bestaat, waarom heb ik dan een stekker eraan zitten en brand er een groen lampje op de splitter??:confused:

Als die voeding niet bestaat, waarom heb ik dan een stekker eraan zitten en brand er een groen lampje op de splitter??:confused:

Weet ik niet .... maak een foto'tje van de situatie en stuur 'm als bijlage.
Ergens zit er een probleem met het signaal naar de mediabox.
Eerste waar je naar kijkt is natuurlijk de CAI-kabel zelf, met name de stekkers.
Tja ... en vervolgens zeg je dat je 'gerommeld' hebt. Dus nogmaals maakt een plaatje en stuur mee als bijlage.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan