Probleem met de koeling van mijn processor.heb een fujitsu siemens 3.000mhz pentium 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loetje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Hallo heb een vraag

Ik heb problemen met mijn koeling van de processor. Iemand zei mij dat de temperatuur te hoog zou zijn van mijn processor. Hij adviseerde mij om dat de fan en de koelribben schoon te maken. Dat heb ik gedaan maar toen ik het terug geplaatst had starte de computer niet meer op. Hij gaat wel aan en leest wel de drivers maar gaat niet verder.

Heeft iemand een antwoord voor mij. Alvast bedankt.

Iets aangetikt ofzo? check even alle stekkers zowel bij de HDD als de dvd/cd speler en op het moederbord!

heb ik al gedaan

Iets aangetikt ofzo? check even alle stekkers zowel bij de HDD als de dvd/cd speler en op het moederbord!

Hoi heb ik al gedaan, maar hij start gewoon niet op. Normaal hoor je een piep uit de pc komen met op starten en dat doet hij nu ook niet meer.

Bedankt voor je snelle reactie.

hmm dan zou het kunnen zijn dat je fan der niet goed opzit, heb je hem op de juiste wijze derop gezet ? hoop niet dat je processor door overbehitting is beschadigd

morgenvroeg

hmm dan zou het kunnen zijn dat je fan der niet goed opzit, heb je hem op de juiste wijze derop gezet ? hoop niet dat je processor door overbehitting is beschadigd

Ik zal morgen vroeg nog eens goed kijken of ik hem er goed op heb gezet. Maar hij deed het nog wel voordat ik de fan eraf had gehaald.

Nogmaals van harte bedankt alvast.

Met vriendelijke groet

Loetje

Misschien even volhouden (proberen op te starten)

Ook ik heb recentelijk de pc inwendig eens goed onder handen genomen en bij het opstarten bleef deze tot 6x toe "hangen" op de bios / postopstartmeldingen. (zwarte scherm met witte tekst) De "piep" was ook nog niet geweest.

Na 5 keer afbreken en opnieuw opstarten heb ik 'm gewoon even laten "hangen" in dat "hangscherm" en na een minuut of 3 "liep" de pc toch door.

Kennelijk wordt er door het bios / de pc even "nagedacht" nadat er het e.e.a. los / open is geweest in de pc (al kan ik het niet goed verklaren). In ieder geval was bij mij het probleem opgelost door gewoon geduld te hebben.

Kijk even of stekker van je koeling goed om de mobo zit.
Het is ook verstandig bij zo,n operatie nieuwe koelpasta op de core te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan