Beste mensen, ik zit met een lastig probleem en zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Al mijn documenten staan in de cloud van Microsoft OneDrive. Heb een Office 365 abonnement.
Er staat geen enkel document op m’n PC, iPad en laptop. Ideaal! Tot een aantal dagen geleden. De bestaande PC (desktop) vervangen door een nieuwe. Ook weer Windows 10 natuurlijk. Door het MS Office account natuurlijk simpel te installeren, behalve het instellen van de OneDrive app. En die app is zo ongeveer de belangrijkste app die ik gebruik.
Alle andere zaken werken top. Uiteraard is het wel mogelijk om via de web versie OneDrive te benaderen, maar dat werkt niet lekker. Ik moet de hele dag werken met de documenten die daar staan, en dat doe ik het liefst op het bureaublad.
Op m’n vorige PC heb ik de OneDrive app zelf moeten downloaden. Openen, inloggen, aangeven welke mappen je wilt synchroniseren en klaar is Kees. Nu is deze app standaard meegeleverd in W10. Ik kan de app niet eens openen. En als ik probeer de app te downloaden en te installeren krijg ik de mededeling dat dat niet kan omdat deze al is geïnstalleerd. Op de laptop, die ik vorige maand heb aangeschaft (ook W10 uiteraard) was het geen enkel probleem. Ook niet op de iPad en m’n Lumia smartphone. Alleen op die nieuwe *** PC.
Iemand een idee?
Alvast bedankt voor eventuele tips!
Gr, Rob
Al mijn documenten staan in de cloud van Microsoft OneDrive. Heb een Office 365 abonnement.
Er staat geen enkel document op m’n PC, iPad en laptop. Ideaal! Tot een aantal dagen geleden. De bestaande PC (desktop) vervangen door een nieuwe. Ook weer Windows 10 natuurlijk. Door het MS Office account natuurlijk simpel te installeren, behalve het instellen van de OneDrive app. En die app is zo ongeveer de belangrijkste app die ik gebruik.
Alle andere zaken werken top. Uiteraard is het wel mogelijk om via de web versie OneDrive te benaderen, maar dat werkt niet lekker. Ik moet de hele dag werken met de documenten die daar staan, en dat doe ik het liefst op het bureaublad.
Op m’n vorige PC heb ik de OneDrive app zelf moeten downloaden. Openen, inloggen, aangeven welke mappen je wilt synchroniseren en klaar is Kees. Nu is deze app standaard meegeleverd in W10. Ik kan de app niet eens openen. En als ik probeer de app te downloaden en te installeren krijg ik de mededeling dat dat niet kan omdat deze al is geïnstalleerd. Op de laptop, die ik vorige maand heb aangeschaft (ook W10 uiteraard) was het geen enkel probleem. Ook niet op de iPad en m’n Lumia smartphone. Alleen op die nieuwe *** PC.
Iemand een idee?
Alvast bedankt voor eventuele tips!
Gr, Rob