Probleem met de OneDrive App (PC met W10)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bornetto

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Berichten
289
Beste mensen, ik zit met een lastig probleem en zal proberen het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Al mijn documenten staan in de cloud van Microsoft OneDrive. Heb een Office 365 abonnement.
Er staat geen enkel document op m’n PC, iPad en laptop. Ideaal! Tot een aantal dagen geleden. De bestaande PC (desktop) vervangen door een nieuwe. Ook weer Windows 10 natuurlijk. Door het MS Office account natuurlijk simpel te installeren, behalve het instellen van de OneDrive app. En die app is zo ongeveer de belangrijkste app die ik gebruik.

Alle andere zaken werken top. Uiteraard is het wel mogelijk om via de web versie OneDrive te benaderen, maar dat werkt niet lekker. Ik moet de hele dag werken met de documenten die daar staan, en dat doe ik het liefst op het bureaublad.

Op m’n vorige PC heb ik de OneDrive app zelf moeten downloaden. Openen, inloggen, aangeven welke mappen je wilt synchroniseren en klaar is Kees. Nu is deze app standaard meegeleverd in W10. Ik kan de app niet eens openen. En als ik probeer de app te downloaden en te installeren krijg ik de mededeling dat dat niet kan omdat deze al is geïnstalleerd. Op de laptop, die ik vorige maand heb aangeschaft (ook W10 uiteraard) was het geen enkel probleem. Ook niet op de iPad en m’n Lumia smartphone. Alleen op die nieuwe *** PC.

Iemand een idee?

Alvast bedankt voor eventuele tips!

Gr, Rob
 
Klik eens met rechts op de OneDrive app in het Windows menu. Kies daar voor Deïnstalleren. Daarna zou het downloaden en opnieuw installeren dan wel moeten lukken.
 
Hallo Edmoor,

Die optie had ik inmiddels ook gegoogeld, maar dat werk niet.
Wel heb ik al een aantal malen de app weten te downloaden, maar ook die krijg ik niet geopend.
 
Aanvulling op mijn vorige bericht:

Wanneer ik op de-installeren klik verschijnt het configuratiescherm. Daar staat de OneDrive niet bij.
 
Bedankt!

Ga het morgen uitproberen.
Ik hou je op de hoogte.

Gr en fijne avond
 
Ben ik weer.

De link die jij opgeeft gaat over de problemen die je kunt tegenkomen met de synchronisatie-instellingen.
Dat is nu niet aan de orde. Het enige probleem dat ik heb is dat ik de app niet kan openen. Wanneer deze wel opent is het redelijk eenvoudig om de boel in te stellen.

Bekijk het zo: Ik ken mij huis en weet waar alles ligt en hoe alles werkt. Maar ik kom er niet in. De deur gaat niet open.
Wanneer ik op OneDrive klik gebeurd er helemaal niets. Alleen deze app werkt/opent niet. Alle andere zaken op de PC werken perfect.
 
Laatst bewerkt:
Heb me ook afgemeld bij m'n MS-account en ingelogd met een local-account (las ik ergens).
Ook geen effect.
 
Hallo Redmog,

Hele artikel doorgespit en alle suggesties uitgeprobeerd.

Helaas...
 
Waar ik inmiddels wel achter ben gekomen:

1) De problemen zijn ontstaan na de update van W10
2) Ik ben niet de enige

Heb al een mail naar Microsoft gestuurd. Laten zij het maar oplossen.
 
In mijn werk (heeft niets met computers en software te maken) bestaat het grootste gedeelte uit het vinden van oplossingen voor diverse (productie)problemen.
Gedurende de afgelopen 35 jaar dat ik dat werk doe heb ik geleerd dat hoe complexer het probleem, hoe simpeler de oplossing vaak is. Niet altijd hoor!

Ik de diverse links die hier werden aangegeven zorgvuldig doorgelopen en uitgeprobeerd. Helaas zonder resultaat. En dat kan ik dan niet uitstaan.
Dus vanmorgen even het volgende geprobeerd: "Onedrive" intikken in het zoekvenster. En wat schetst mijn verbazing? Het kreng stond uit. Even aanzetten en de app opende en de boel is inmiddels gesynchroniseerd!

Van Microsoft heb ik nog geen reactie ontvangen. Dat zal vanmiddag worden. Ik hoop dat ze met een heel ingewikkeld verhaal komen. Dan heb ik wat leuks voor ze.
Jullie forum heeft mij al vaak geholpen, maar dit keer hou ik de eer aan mijzelf!

Gr, Rob
 

Bijlagen

  • OneDrive-Aanzetten_18102016.jpg
    OneDrive-Aanzetten_18102016.jpg
    28,1 KB · Weergaven: 42
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan