Probleem met de resolutie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

R0883RT

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2011
Hallo iedereen.

Ik hem een probleem met de juiste resolutie instellen. Ik heb dit exacte probleem nog niet op het forum gevonden, daarom heb ik hopelijk in het juiste forum dit topic aangemaakt.

Vanochtend toen ik mijn pc had opgestart was de resolutie van mijn monitor automatisch verandert naar 1024x768 terwijl dit normaal 1440x900 is het scherm is een ACER X193W. Als ik de resolutie wil terug veranderen naar 1440x900 krijg ik een zwartscherm dat even later weer automatisch terug verandert in 1042X768.
Ook is bij het menu waar je de schermresolutie aanpast de naam 'ACER X193W' veranderd in 'Algemeen niet-PnP-beeldscherm. Dit was toen ik mijn pc net had aangeschaft ook zo, maar toen had ik geen problemen met mijn beeldscherm. Het beeldscherm is aangesloten met een VGA-kabel.

Verder heb ik ook mijn tv aangesloten op mijn PC, deze geeft helemaal geen problemen.

Ik heb al een systeemherstel uitgevoerd, dit heeft niet geholpen.

Wie o wie kan mij helpen.

p.s. Ik heb windows 7 64bit en een ATI Radeon HD 4800 Series

Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat je beeldscherm de hoge resolutie niet aankan, dus die is misschien kapot.

Heb je misschien een andere computer thuis staan die ook die hoge resolutie kan uitvoeren, en zo testen of het aan het beeldscherm ligt.

Ligt het daar nou niet aan, dan zou ik als ik jou was even de drivers van je videokaart updaten / opnieuw installeren.

En kijk eens bij apparaatbeheer, staat daar iets met een uitroepteken?

Suc6:thumb:

Gr. Rens

Bedankt, voor het snelle antwoord.
Misschien dat inderdaad mijn beelscherm niet meer goed is. De drivers zijn wel allemaal up to date. Wat er precies aan de hand is weet ik niet maar ineens was de resolutie weer normaal. Ik weet helaas niet wat ik heb gedaan, dat zou wel makkelijk zijn voor een volgende keer mocht het weer gebeuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan