• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met de weergave van grafieken

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaviddeV1990

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2011
Ik heb een bestand waarin veel grafieken voorkomen. Het probleem is echter, op de een of andere manier worden niet alle grafieken weergegeven. Ik neem aan dat dit bij iedereen zo is, aangezien het bij mij op meerdere computers zo is.

Zoom ik echter in of uit op het werkblad, dan worden opeens andere grafieken wel zichtbaar of dikker. Ik snap niet waarom, want alle grafieken zijn even groot. Weet iemand hoe ik op 100% alle grafieken kan zien?

Bijgevoegd bestand: Bekijk bijlage Grafiekenvoorbeeld.xlsm

Bedankt voor de hulp!
David

Laatst bewerkt:
Post eens een bestandje met grafiekdata nu zie ik 14 grafieken die verwijzen naar lege cellen.

Bij deze. Had er nog zo aangedacht om het tabblad 'Grafiekdata' te laten staan omdat daar de gegevens voor de grafieken vandaan kwamen. Had me alleen niet gerealiseerd dat in dat tabblad ook weer naar andere tabbladen wordt verwezen (die ik had verwijderd). Excuses! Bij mij zijn nu wel alle grafieken zichtbaar. Alleen de eerste, vijfde, zesde en negende grafiek zijn om de een of andere reden dikker en ze laten alleen maar een rechte lijn zien. Hoe krijg ik hier allemaal dezelfde kloppende grafieken?

Je hebt de grafieken zo samengedrukt dat je alleen nog maar een lijntje ziet.
Trek de grafieken iets uit elkaar en je ziet verschil tussen de verschillende meetpunten en de lijnen zijn dan ook even dik.

Je hebt de grafieken zo samengedrukt dat je alleen nog maar een lijntje ziet.
Trek de grafieken iets uit elkaar en je ziet verschil tussen de verschillende meetpunten en de lijnen zijn dan ook even dik.

Dat snap ik, maar door middel van het aanpassen van de Y-as zou ik toch altijd een op- en neergaande grafiek moeten zien? En als ik een grafiek copy/paste dan horen de lijnen toch even dik te zijn? Ik probeer nu in feite sparklines toe te passen in een eerdere versie van Excel, dat zou toch op deze manier moeten werken? Het is niet de bedoeling om daar een grote grafiek te krijgen, gewoon een klein grafiekje wat de trend laten zien. Hoe kan ik dit realiseren?

Verander de dikte van lijn van 2.25 pt naar 0.25 pt
En als je de grafiek dan toch iets groter maakt dan zie je wel een verschil.

Verander de dikte van lijn van 2.25 pt naar 0.25 pt
En als je de grafiek dan toch iets groter maakt dan zie je wel een verschil.

Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht dat je de lijn dunner kon maken. Door jouw tip kwam ik ook op het idee om de achtergrond van de grafiek op "No fill" te zetten. Dan kan ik natuurlijk wel de grafiek groter maken zonder dat dit de rest van de lay-out lelijk maakt. De grafiek hoeft immers niet in de cel te passen, alleen het grafieklijntje.

Maar bedankt, het is opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan