Probleem met DirectX 9.0c (spel)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hanan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hanan

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
Ik heb sims 2 geinstalleerd maar als ik het wil openen staat er het volgende:

Geen met DirectX 9.0c compatibele grafische kaart gevonden op deze computer! Zorg ervoor dat je over een grafische kaart beschikt die compatibel is met directx 9.0c en dat je de meeste recente stuurprogramma's hebt geinstalleerd. Het programma wordt nu afgesloten. :confused:

Mijn videokaart is : VIA/S3 Unichrome

Dus ik denk dat ik een driver moet downloaden en installeren, maar weet niet welke. Dit is de site.

http://www.viaarena.com/default.aspx?PageID=2&OSID=1&CatID=1160

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Vreemd normaal zou deze DirectX 9 moeten zondersteunen.

Als het echt niet anders gaat kan je altijd een goedkope radeon 9250 of 9550 ofzo kopen. Deze kosten nog geen 70 euro en zijn beter dan een onboard chip.

jgeypen zei:
Vreemd normaal zou deze DirectX 9 moeten zondersteunen.

Als het echt niet anders gaat kan je altijd een goedkope radeon 9250 of 9550 ofzo kopen. Deze kosten nog geen 70 euro en zijn beter dan een onboard chip.

ja ik heb wel directx 9.0c geinstalleerd enz. en andere dingen doen het wel denk ik maar wat is radeon 9250 of 9550 dan? en onboard chip?

Dat zijn grafische kaarten die je in u AGP 8x slot aansluit. Deze hebben ook hun eigen geheugen waardoor het ram van het systeem niet meer aangesproken moet worden.
Ik heb on-board chips altijd al een slechte zaak gevonden. Ik raad namelijk iedereen aan die aan het spelen gaat een Grafische kaart te nemen die niet op het moederbord zit.

jgeypen zei:
Dat zijn grafische kaarten die je in u AGP 8x slot aansluit. Deze hebben ook hun eigen geheugen waardoor het ram van het systeem niet meer aangesproken moet worden.
Ik heb on-board chips altijd al een slechte zaak gevonden. Ik raad namelijk iedereen aan die aan het spelen gaat een Grafische kaart te nemen die niet op het moederbord zit.

dus dan moet ik z'n grafische kaart kopen. nou ja ik weet niet echt hoe dat precies werkt. kan het niet anders? heb je op die site misschien gekeken?

Het zal waarschijnlijk anders kunnen maar ik zou niet weten hoe.

jgeypen zei:
Dat zijn grafische kaarten die je in u AGP 8x slot aansluit.

je zegt uw, niet u, want het is een bezittelijk voornaamwoord.

probeer een aparte geluidskaart én videokaart te kopen voor je computer naast het moederbord. als alles onboard zit heb je kans op storingen in je beeld en krakend geluid wat bijv. zoemt als je een scherm minimaliseert. als je dat erg vind koop je dus een videokaart en geluidskaart.
heb je al geprobeerd om sims2 opnieuw te installeren? zorg dat je de allernieuwste versie hebt dat is directX 9c.

voor als je een oude computer hebt: zorg dat alles boven de minimale systeemeisen van het spel is. anders kan je problemen krijgen bij het starten van het spel of weinig frames per seconde tijdens het spelen (haperend beeld)

Slaapvis zei:
je zegt uw, niet u, want het is een bezittelijk voornaamwoord.

probeer een aparte geluidskaart én videokaart te kopen voor je computer naast het moederbord. als alles onboard zit heb je kans op storingen in je beeld en krakend geluid wat bijv. zoemt als je een scherm minimaliseert. als je dat erg vind koop je dus een videokaart en geluidskaart.
heb je al geprobeerd om sims2 opnieuw te installeren? zorg dat je de allernieuwste versie hebt dat is directX 9c.

voor als je een oude computer hebt: zorg dat alles boven de minimale systeemeisen van het spel is. anders kan je problemen krijgen bij het starten van het spel of weinig frames per seconde tijdens het spelen (haperend beeld)

ja dankje wel ik ga eerst proberen sims 2 opnieuw te installeren, en als het dan niet werkt moet ik waarschijnlijk wel een nieuwe geluidskaart kopen ofz. En ik weet niet of ik het onboard heb of niet. En ik heb een nieuwe pc dus dat moet geen probleem zijn.

Oke, download en installeer de volgende drivers op de volgorde die ik aangeef:

1) VIA Hyperion 5.07a (Chipset-driver voor dit moederbord)

Herstart de pc en wacht dan tot Windows volledig geladen is. Volg dan stap 2.

2) UniChrome integrated graphics-driver

Herstart na deze installatie opnieuw de pc en stel eventueel de resolutie e.d van het beeldscherm in.

Probeer nu of het spel wil starten, zoniet, verwijder dan het spel en installeer deze opnieuw. Wil het spel nu nog niet starten en krijg je dezelfde melding te zien als ervoor, dan wordt de videokaart niet ondersteunt door het spel.

Muurhond zei:
Oke, download en installeer de volgende drivers op de volgorde die ik aangeef:

1) VIA Hyperion 5.07a (Chipset-driver voor dit moederbord)

Herstart de pc en wacht dan tot Windows volledig geladen is. Volg dan stap 2.

2) UniChrome integrated graphics-driver

Herstart na deze installatie opnieuw de pc en stel eventueel de resolutie e.d van het beeldscherm in.

Probeer nu of het spel wil starten, zoniet, verwijder dan het spel en installeer deze opnieuw. Wil het spel nu nog niet starten en krijg je dezelfde melding te zien als ervoor, dan wordt de videokaart niet ondersteunt door het spel.

Oke dankje wel. Ik ga het proberen en nou maar hopen dat het werkt. Maar weet je zeker dat ik die drivers voor mijn computer nodig heb? Want een andere jongen die zei ik weet niet zeker welke je nodig hebt je moet vragen op het forum. Maar anders heb ik geen beeldscherm meer ofz. En wat bedoelde je met dit dan: En stel eventueel de resolutie e.d van het beeldscherm in.

Dit zijn de juiste drivers hoor.

Met ''de resolutie instellen'' bedoel ik de instelling die ervoor zorgt dat je beeldscherm alles duidelijk weergeeft.

Voor een nederlandse uitleg hoe je dit moet doen, kijk je hier:
http://www.schoonepc.nl/instal/bureaublad.html

En dan bedoel ik het stukje tekst onder de kop ''Schermresolutie en monitor instellingen''.

Muurhond zei:
Dit zijn de juiste drivers hoor.

Met ''de resolutie instellen'' bedoel ik de instelling die ervoor zorgt dat je beeldscherm alles duidelijk weergeeft.

Voor een nederlandse uitleg hoe je dit moet doen, kijk je hier:
http://www.schoonepc.nl/instal/bureaublad.html

En dan bedoel ik het stukje tekst onder de kop ''Schermresolutie en monitor instellingen''.

Oke! heel erg bedankt het is gelukt ik kan het spel nu spelen. :thumb:

Muurhond zei:
Toppie! Veel plezier.

Hey, mijn computer gaat vanzelf uit en daarna start hij weer op en zeggen ze het volgende: het systeem is herstelt door een ernstige fout. En toen heb ik rapport verzenden gedaan. En toen zeiden ze fout door een stuurprogramma van grafische kaart.

wat moet ik nu doen ?

klikken dat je vraag nog niet is opgelost, en nieuwe drivers voor je videokaart installeren

Hanan zei:
ja. en andere dingen doen het wel denk ik maar wat is radeon 9250 of 9550 dan?

je kan het wel over radeon dit en dat hebben, maar dan moet er ook een merk bij staan.
je hebt van nvidia XFX namelijk maar maximaal radeon 7800 (best bestaande videokaart op dit moment) en van ATI videokaarten heb je veel hogere radeon maar die zijn dan weer slechter.
radeon is dus gewoon een naam: per merk verschillende radeons. meestal hoe hoger hoe beter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan