Probleem met diverse videokaarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Touristguy

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2001
Goedemorgen,
Mijn computer geeft de laatste tijd steeds vaker problemen met vermoedelijk mijn videokaart. De videokaart is een Asus AH3650 van circa 2 jaar oud. Het beeld van mijn pc bevriest de laatste tijd steeds vaker en sneller.

Nu heb ik van een kennis een ATI radeon HD 2400 serie geleend waarop een externe koeler is gemonteerd. Deze zit rechtstreeks op mijn moederbord aangesloten, zodat deze altijd de videokaart koelt. Deze videokaart geeft geen problemen.

Dus ik heb een nieuwe videokaart besteld, een HIS4670 1gb ddr3, omdat de geleende een keer terug moet. Nu is het probleem dat mijn pc al vast loopt tijdens het installeren van de driver, na een reboot al bij het opstarten van windows, en na nog een reboot al bij het aanmeld scherm. Na mijn inzien hetzelfde probleem als bij de eerste videokaart. De ventilator van de nieuwe videokaart loopt en de kast is goed schoon. De PC is wel wat aan de oude kant.
Intel i 865PE pentium 4 @ 3000 MHz, 1536 MBDDR-SDRAM.

Ik heb geen nieuwe pc nodig, deze is snel genoeg voor de werkzaamheden welke ik ermee verricht.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en wat de eventuele oplossing kan zijn?

Bij voorbaat dank!

Vermoede het al aangezien alle drie de genoemde kaarten(o.a) in agp uitgebracht zijn en je een redelijk oud systeem had.
Qua drivers gebruik je daar de hotfix drivers voor?

Bij de 2400 serie meende ik wel (heeft een vriend van me geinstalleerd). De driver voor de oude en nieuwe kaart zijn gewoon drivers die meegeleverd zijn op cd met de videokaart. Maar wat ik al aangaf is dat ik de drivers van de nieuwe videokaart niet eens geinstalleerd zijn (overigens ik heb eerst de oude drivers verwijderd)

Ik ben zelf in bezit geweest van de 3850 agp.Bij installeren nieuwe(nieuwste) drivers had ik ook problemen.Met oude drivers ging het wel goed.
Geen garantie voor jou maar wellicht dat je dit ook kan proberen.
Via de site van sapphire de oude drivers ophalen :http://www.sapphiretech.com/presentation/downloads/?pid=275&psn=0006&lid=1&os=1 (9.11)Ik heb gekozen voor xp in dit geval.Anders moet je even opnieuw keuze maken mocht je op bijv vista draaien.

Laatst bewerkt:
Bedankt, ik zal het vanavond even proberen (ben ondertussen gewoon aan het werk). Dat het een driver is voor de 4650 ipv 4670 maakt niet veel uit? Het probleem is dus dat hij de driver eerder moet installeren dan de pc vastloopt :). Als de pc met de onboard kaart draait met de 2400 serie waarvan de drivers nog niet zijn geinstalleerd, dan loopt de pc niet vast. Met de onboard kaart en de nieuwe kaart erin zonder de drivers te hebben geinstalleerd wel. Maar ik zal het vanavond even proberen en dan zien hoever ik ermee kom.

Bedankt alvast voor de medewerking!

XP servicepack 3 overigens

Dat het voor de 4650 is maakt idd niet uit.Bij de 9.11 drivers staat ook HD2k/HD3k/HD4k.Oftewel voor alle 2/3/of 4 series.

Ik heb het in de middag pauze even geprobeerd, maar weer een vastloper tijdens het installeren van de drivers. Na reboot liep de pc alweer vast voor het aanmeldscherm, dus had het ook geen zin meer het opnieuw te proberen. Misschien is het iets met de temperatuur in de kast, maar dit lijkt me wel sterk, aangezien de maximale temperatuur 32 graden is.

Gisteravond XP er opnieuw opgezet, omdat ik dacht dat het misschien een fout in windows kon zijn. De oude kaart in de computer geplaatst en de drivers hiervoor geprobeerd te installeren, maar wederom een vastloper toen ik een paar seconden in windows was. De nieuwe kaart geplaatst, met hetzelfde probleem. Alleen het leenkaartje (de 2400) serie lijkt goed te doen (laat de pc niet vastlopen). Vooralsnog een groot vraagteken voor mij.

Om eerlijk te zijn voor mij nu ook.Ik ga ervan uit dat de voeding voldoende is?

Ja 360 watt, het lijkt mij ook niet dat deze van de een op de andere dag de videokaart niet kan trekken. Ik denk dat het probleem zich voordoet in het moederbord. Ik overweeg toch een nieuwe pc aan te schaffen, want met het geblaas van de ventilator van de videokaart welke ik nu heb (rechtstreeks aangesloten op moederbord) werk ik ook niet echt productief.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan