probleem met document scannen

Status
Niet open voor verdere reacties.

snomis

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2005
Berichten
10
Ik probeer een <document op briefpapier> te scannen, en daarna wil ik per email versturen.

Maar dat geeft problemen.
OS Windows 7 / HP Photosmart C5180 All-in-One.
Het scannen lukt wel als ik kies voor OCR.
Maar deze wordt opgeslagen als rtf.bestand en dat schijnt men niet te kunnen openen wanneer per email ontvangen.

Heb al gezocht naar diverse converters, maar ik kom er niet uit.

Misschien maar gewoon per post versturen.
Wie-o-wie, geeft raad !:confused:
 
Laatst bewerkt:
Zit er bij je all-in-one geen beheerssoftware waarmee je instellingen kunt doen? Dus: waarschijnlijk zit er wel een optie waarmee je kunt instellen wat voor bestandsformaat je scan output.

Daarnaast is RTF wel een formaat dat door de meeste mensen gelezen kan worden. RTF is Rich Text Format en dat kun je met Wordpad en Word openen.

Maar zoals gezegd, kijk eens in de beheerssoftware van je all in one?
 
YESSSS.....
Bedankt voor de andere belichting.
Gewoon vanuit de software scannen. En opslaan als pdf.
Ik scande steeds vanuit het apparaat zelf. PFFFFF......
Een minder prettige mededeling was dat ik inmiddels een email kreeg dat het niet meer nodig was, voor de ontvanger.
Wel weer een leermoment gehad, vandaag...Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan