Probleem met draadloos en kabel- internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niiels

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2010
Beste mensen,

Ik heb een Zyxel ROUTER, waarop 3 xbox'en, 4 computers en 3 ipods zijn aangesloten.
Indien alles uit staat behalve de iPod valt het internet na een bepaalde tijd uit. Indien alle computers alleen aan staan gebeurd er niks en werkt het internet. Doen we hier 2 xbox'en van me broertjes bij, dan werkt het nog steeds en valt er niks uit. Indien ik mijn xbox aanzet, valt het internet op de xbox zelf uit en soms ook bij de andere 2. Ik kan niet eens 3minuten online zijn op mijn xbox of hij valt uit, ik kan niet eens 5minuten op mijn iPod en de connectie is uitgevallen.

Het nadeel van mijn iPod aan is dat de telefoonconnectie ook gelijk uit valt, bijvoorbeeld mijn moeder belt met mijn tante en ik zit op mijn iPod, valt het internet uit en de telefoonverbinding ook.

Vroeger hadden wij een Linksys, waar alles op werkte echter omdat telfort een nieuwe aanbod omdat deze beter zou zijn, is mijn vader daarmee akkoord gegaan met als gevolg het probleem hierboven.

Ik heb al uren lopen rotzooien in de router, op internet gekeken naar problemen, maar ik ben niet ver gekomen. Kan iemand mij helpen? :) Het zou mij weer rustig kunnen laten gamen :p

*** Extra info: 3 Xbox'en - 3 x Kabel
3 Computers - 3 x Draadloos
1 Computer - 1 x Kabel
3 iPod - 3x Draadloos

Provider; telfort
Router; Zyxel P-2602HW-D1A

Met vriendelijke groet,
Niels

Laatst bewerkt:
normaal gesproken dat ik weet is dat als die xboxen pcs en ipods aangesloten zijn dat je dan heel langzaam internet moet hebben

en als alleen een ipod is aangesloten dat juist razend snel moet zijn

Het internet is altijd supersnel, echter valt hij telkens uit als de hiervoor genoemde gevallen zich voordoen.

Gaat de telefoonverbinding ook via die zyxel router? Want dan zou het misschien ook een providerfoutje kunnen zijn. Probeer hen hier ook eens mee te contacteren.

Ja, die gaat via de router echter is dit al gecontroleerd.

Overgens verhelpt dat alleen het probleem tussen de iPod en de telefoon, echter ben ik er van overtuigd dat het probleem allemaal samenhangt O.o

Zou een computer expert mij kunnen helpen, denk je? Want anders moet ik die even inhhuren

Ik zou eerst de vraag nog eens stellen op Tweakers. Daar zitten de mensen die toch wat meer ervaring en verstand hebben. Klik

Oké, bedankt. Hopelijk komt er een antwoord uit , dat mij helpt haha :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan