probleem met draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimwimwim

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2006
Berichten
152
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met hetvolgende:

Tijdens het downloaden valt mijn verbinding steeds weg. Soms duurt het een halve dag, maar soms ook maar tien minuten. Wanneer ik wat meer kb/s download (bijv 60+) gaat het vaker mis. Voor het downloaden gebruik ik ABC en Utorrent (poorten geforward)
Mijn modem is een speed toch 716v5 i.c.m. (recent vervangen) 121g adapter, beide voorzien van de meest recente firm/software. Met het dsl signaal is niets mis, ook het bereik van de adapter is prima (60%). Verder:
XP (SP2)
USB 2.0 drivers ge-update (SP2)
Asus P4S544 MoBo
ADSL van KPN / HetNet sinds dec 2005

Heeft iemand een idee hoe ik het wegvallen van het signaal kan voorkomen? :confused: Ik begrijp niet waar het misgaat!
 
Laatst bewerkt:
Oh ja

Mijn windows firewall staat uit (via services.msc) en ik gebruik nu de zonealarm firewall. Hiervoor gebruik te ik norman firewall, dit gaf hetzelfde probleem. Zonder firewall downloaden geeft hetzelfde resultaat.
 
Je modem verslikt zich om het zo maar even te zeggen in het aantal verbindingen dat door P2P programma's worden geopend.Heb je hieer last van dan zou je het aantal verbindingen naar beneden bij kunnen stellen en via trial en error kijken waar de grens ligt.
Ik neem aan dat je zonder P2P programma geen problemen hebt ?!

NB:Verder zijn er genoeg andere Helpmij forumleden die dit weten maar dit terzijde !
 
Hallo Upsidaisy, bedankt voor je reactie! :thumb: Ik was al bang dat mijn vraag misschien te vaag of te moeilijk was....

Hé ja, dat klinkt wel aannemelijk, ik heb die verklaring nog niet eerder gehoord. Als ik namelijk mijn modem een paar seconden uitzet en weer aan, dan duurt het langer voordat het weer gebeurd. Als ik em niet uitzet en de verbinding gelijk herstel, dan komt het steeds dichter op elkaar.
Ik ga er is mee aan de slag. Wat denk jij dat een redelijk aantal is om mee te beginnen expirimenteren? Moet ik denken aan 5 ofzo? Of meer in 10-tallen? 50? Utorrent stond standaard geloof ik op 100.

Het gebeurd trouwens ook wel als ik via de IE een groot bestand download. Heb je dan ook te maken dezelfde soort verbindingen waar jij het over hebt? Zoja, weet je of je die kunt verminderen. Ik heb voor windows juist eens een patch geïnstallerd zodat ie meer poorten open zet http://www.lvllord.de/ maar dat maakt het verhaal van de modem niet anders.

Groet!
 
100 verbindingen zijn er wel erg veel,ik zo maar eens op de helft beginnen en dan of nog lager als het probleem blijft of weer omhoog,en die patch die je geinstalleerd hebt corrigeert de beperking van SP2 als het gaat om het aantal verbindingen dus wie weet ?!

Trial and error dus.
 
Zelfde probleem hierzo , alleen ik heb er last van sinds mijn nieuwe pc ,ik gebruik internet plus bellen kpn , en wireless d.m.v. de bijgeleverde siemens usb set. ik download veel met grabit dus ik dacht daar ligt het probleem dus de connecties naar beneden gezet maar nogsteeds hetzelfde probleem dus Newsbin geprobeerd maar ook die gooit mijn internet verbinding eruit , heel vaag allemaal want het werkte op mijn oude pc super en zonder problemen , kan het niet aan mijn nieuwe moederbord liggen ? ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet.

M.v.g. Raymond
 
Hey Raymond

raymondreep zei:
Zelfde probleem hierzo , alleen ik heb er last van sinds mijn nieuwe pc ,ik gebruik internet plus bellen kpn , en wireless d.m.v. de bijgeleverde siemens usb set. ik download veel met grabit dus ik dacht daar ligt het probleem dus de connecties naar beneden gezet maar nogsteeds hetzelfde probleem dus Newsbin geprobeerd maar ook die gooit mijn internet verbinding eruit , heel vaag allemaal want het werkte op mijn oude pc super en zonder problemen , kan het niet aan mijn nieuwe moederbord liggen ? ik hoop dat iemand hier een oplossing voor weet.

M.v.g. Raymond

Ik heb het aantal connectie heel laag gezet, pas bij 15 blijft ie stabiel, maar dan download ie met 5-10 kb/sec. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn. Ik heb geen idee hoe ik verder moet.
 
CyberPirate zei:
Een firmware update wil vaak nog wel eens helpen.

Ja das waar maar kpn heeft die nogsteeds niet voor die siemens set ,plus dat het verhaal vreemder wordt omdat het tot voor kort gewoon heeft gewerkt op mijn oude pc ook met win xp pro en ik sinds 2 weken een nieuwe pc heb en het probleem zich daar pas voordoet ,ook met alleen 2 connecties met de nieuwsserver en het probleem doet zich voor bij newsleecher,newsbin,grabit voorheen nooit van deze problemen gehad ...
 
Niemand anders ervaard deze problemen ? het gaat dan om een usb draadloze verbinding van kpn internet bellen de wel bekende siemens .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan