Probleem met draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Beste,

We maken hier gebruik van een draadloze internetverbinding, maar deze valt om de 5 min. weg en moeten dan opnieuw verbinding maken.

We maken gebruik van een Technicolour modem van UPC en een Asus USB-AC56 Wireless-AC USB Adapter. Deze maken verbinding, echter komt er na 5 min. rechtsonder in de taakbalk een geel uitroepteken te staan. Er staat 'verbonden', maar vervolgens 'geen internettoegang'.

Het signaal van de Technicolour moet door 1 plafond heen en staat verder helemaal vrij in de kamer.

Wie kan ons adviseren wat hiermee te doen? Is het alleen een instellingsprobleem (en zo ja, welke?) of is er meer aan de hand?

Bij voorbaat dank!

Groet

Probeer het eens met alléén Technicolour modem van UPC.
Mogelijk zitten de twee modems 'elkaar in de weg'.

Probeer het eens met alléén Technicolour modem van UPC.
Mogelijk zitten de twee modems 'elkaar in de weg'.

Dat kan helaas niet, omdat ik geen andere ontvanger heb bij de pc. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze elkaar niet 'in de weg' zitten?

Welk beveiligingstype is ingesteld en biedt modem mogelijkheden?

Staan er geen storende draadloze apparaten bij het modem?

Welk beveiligingstype is ingesteld en biedt modem mogelijkheden?

Staan er geen storende draadloze apparaten bij het modem?

Beveiligingstype van de modem is WPA/WPA2 en kan ook nog kiezen tussen WPA en WPA 2 apart. Draadloze beveiligingsmodus is WPA-thuis en kan kiezen tussen 2.4 en 5 Ghz.
De modem staat op een kastje, met geen andere apparaten of stoorzenders in de buurt. Het kastje is verder leeg rondom de modem.

Allereerst zou ik eens bij Asus kijken of je Asus USB-AC56 Wireless-AC USB Adapter de nieuwste drivers heeft.

Zo ja, zou ik eens een ander beveiligingstype kiezen en 2.4 als je 5 GHZ had gekozen.

Heb je het ook met andere apparaten?

Overigens is het een modem/router met een Asus dongle.

Allereerst zou ik eens bij Asus kijken of je Asus USB-AC56 Wireless-AC USB Adapter de nieuwste drivers heeft.

Zo ja, zou ik eens een ander beveiligingstype kiezen en 2.4 als je 5 GHZ had gekozen.

Zal eens op de website nakijken of er nieuwere drivers zijn en het staat al ingesteld op 2.4 Ghz.

Heb je het ook met andere apparaten?

Overigens is het een modem/router met een Asus dongle.

Het is een Technicolor TC7200 modem en een bovengenoemde Asus USB dongle.
Dit heeft altijd goed gewerkt, maar zonder iets veranderd te hebben, kreeg ik dit probeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan