probleem met draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjetop

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2007
Het wachtwoord moet het netwerk moet afhankelijk van het netwerkconfiguratie 40 bits of 104 bits zijn.U kunt hte wachtwoord opgeven door 5 of 13 ASCII-tekens dan wel 10 of 26 hexidecimale tekens in te voeren"

hoe kan dit wat kan ik hier aan doen ?

Dit is bij de WEP beveiliging. Ik zou dit nooit gebruiken, tegenwoordig is WEP binnen een aantal minuten gekraakt. Je kunt beter WPA2 kiezen als zowel het draadloos accesspoint als de draadloze netwerkkaart WPA2 ondersteunen.

ik heb ook als het goed is wpa beveiliging geen wep beveiligin kan ik dan beter andere netwerkkaart installeren ofniet.

WPA is een goed alternatief.

Handleiding volgen of meer info geven: merk/type etc. Verder is het wel handig om precies te weten waar je blijft hangen.

heb windows xp servicepack 2 erop gezet nou nu ben ik al iets verder kan gwoon mijn wachtwoord invoeren zonder foutmelding enzo , maar nu heb ik nog steeds geen interenet. hij kan niet verbinden hij is aaan het laden , maar hij krijgt geen verbinding

Je dient je beveiliging eerst in de router in te stellen.
Welke router heb je?

heb windows xp service pak 2 geinstalleerd , nu hoef ik die tekens enoz niet in te vullen , maar heb ook al wachtwoord en zou en alles al ingesteld in router alleen nu alsk alles invul pakt hij hem niet hij is aan het zoeken en dan zegt ie in eens van draadloze netwerken gevonde.
snap er nix van

Ik eerlijk gezegd ook niet - ik probeer het even voor mezelf op een rijtje te zetten.

1. Je router is al geconfigureerd, je hebt een SSID (netwerknaam) ingegeven en een beveiliging gekozen (WEP of WPA) met bijhorende sleutel (wachtwoord).

2. Je hebt op de PC WinXP SP2 staan.

3. Je laat je netwerkkaart zoeken op beschikbare netwerken

4. De netwerkkaart vindt jouw netwerk als beschikbaar

5. Als je op verbinden klikt, vraagt de PC een paswoord. Je vult hier het paswoord of sleutel in die je in de router hebt ingesteld.

6. De pc probeert te verbinden maar geeft na een tijdje een foutmelding

7. Rechtsonderaan staat er een rood kruis of een geel uitroeptekentje over het icoontje van de netwerkverbinding.

Heb ik iets fout. Dan graag verbeteren of anders bevestigen.

de 1e 5 kloppen helemaal,

maar bij de 6e als ik het wachtwoord heb ingevoerd enzo gaat hij zoeken maar verbind niet en houd er op gegeven moment mee op. en zegt dan weer opnieuw van draadloze netwerken gevonden.
Hij geeft geen foutmelding of iets dergelijks hij verbind gewoon niet.

bij 7 ,
staan geen uitroeptekens of waarschuwen of iets in die geest,

Kan je me je IPgegevens eens doorgeven? Ik kan niet onmiddellijk iets bedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan