Probleem met drivers audigy in Win7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yeremiah

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
Goedenmiddag,

Sinds een paar dagen werk ik met windows 7. Het enige probleem wat ik tot nu toe ondervind is mijn geluidskaart.

Soundblaster Audigy live 24bit.
Hiervoor heb ik de 1040090 driver gedownload, die zou moeten werken met Win7.
Vervolgens na de instalatie en opnieuw opstarten, blijft windows een driver foutmelding geven. Geen geluid, en ik had op internet meer problemen met deze kaart gezien. Alleen tot nu toe nog geen oplossing die voor mij werkt.

Dus kaart verwijderd, in de bios de onboard Realtek ALC888 enabled. Vervolgens de nieuwste drivers opgezocht compatible met win7. (R2.32) Opnieuw opgestart. maar weer de foutmelding dat de drivers niet geinstaleerd zijn.

Ik hoop dat ik ergens een fout maak, want weet niet meer wat er aan te doen.
Ik gebruik liever de Audigy, maar als de realtek makkelijker met win7 werkt is dat ook geen probleem.
Help gevraagd :)

Hoi!

Heb je voorafgaand aan het installeren van de nieuwe driver de oude driver verwijderd?

Gr Ron

Bedankt voor snelle reactie :)

@ ron, ja eerst oude drivers verwijderd.

@ mr music, ik ben niet zeker van de chipset drivers. Ik heb met de audigy eerst de drivers van het cd tje erop gezet en vervolgens de nieuwe voor win7 geinstaleerd.

ik weet niet of hier dan chipset drivers bijzaten.

gr

Je moet met de chipset drivers beginnen

Kijk eens onder apparaatbeheer en vertel waar eventueel gele uitroeptekens/vraagtekens bij staan

Hey,

Het zit alleen in de Audio.
De chipset drivers had ik al eerder geupdate op de nvidia site. voor de Nforce 520

Uitroepteken bij,
Microsoft Trusted Audio Drivers
Realtek High Definition Audio
SB Audigy

Gr

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan