• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem met dropdown maand on ribbon

glda19

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Berichten
916
Hi
Ik heb een probleem in het bestand Toelage speciale werken.
Na het opstarten krijgt public StrMaandNaam as string geen waarde.
En deze zou volgens mij moeten een waarde krijgen na het opstarten en het doorlopen van onderstaande code
Code:
Sub DDmaand_getItemLabel(control As IRibbonControl, index As Integer, ByRef returnedVal)

    returnedVal = MonthName(index + 1)
    StrMaandNaam = returnedVal
MsgBox " de procedure DDmaand_getSelectedItemID is doorlopen " & returnedVal
End Sub

Elke sub met getItemLabel in de naam heeft een msgbox om te zien of deze word doorlopen
Het gaat over de 2de dropdownbox maand word gevult via xml file
Volgens mij word Bovenstaande code na start niet uitgevoerd want krijg geen melding via de msgbox in de procedure.
Dus ik kan geen pdf bestand maken zonder eerst een andere maand te kiezen en dan terug te zetten op de maand na opstarten.

In het bestand extra vergoeding gl word de dorpbox maand gevuld via code en daar krijgt strMaandNaam wel een waarde.
Het verschil tussen beide is toelage dropbox maand gevuld via xlm in het andere bestand via code
Al vast bedankt voor de medewerkring
 

Bijlagen

  • Extra vergoeding Glenn.xlsm
    23 KB · Weergaven: 4
  • Toelage speciale werken.xlsm
    75,3 KB · Weergaven: 5
Plaats deze regel in Sub DDmaand_getSelectedItemID direct onder itemid = ....
Code:
StrMaandNaam = Format(DateAdd("m", -1, Date), "MMMM")
De naam van de maand wordt niet met een hoofdletter geschreven, dus moet je dat in je customUI14.xml nog even aanpassen. Misschien kun je aan de hand van de bijlage nog wat ideetjes opdoen.
P.S.
Je MsgBoxen geven niet altijd de juiste Subnaam weer.
 

Bijlagen

  • Ribbon_Jaar_Maand.xlsm
    29,8 KB · Weergaven: 5
Geraak er even niet uit
Bij de dropdown maand word de public StrMaandNaam gevuld via DDmaand_getSelectedItemID
Waarom moet onderstaade code in Sub DDmaand_getSelectedItemID?
Code:
StrMaandNaam = Format(DateAdd("m", -1, Date), "MMMM")

Bij dropdown Jaar d word de public IntGeslecteerdJaar gevuld via DDjaar_getItemLabel

Waarom worden de beide public variabele niet via getItemLabel gevuld?

Waarom het vershil?
 
Geen reacties
@AHulpje uw bestand nog niet kunnen bekijken wegens mij niet top voelen de laatste 3 weken
Maar ga het zeker bekijken en post wel als iets niet duidelijk is.
 
@AHulpje
Als ik het goed versta kun je een dropdown of combo vullen via de xml als het een vaste lijst is.
Maar je de dropdown wilt vullen met een berekening dan moet je getItemLabel gebruiken niet?

Is dit correct wat ik denk

Uw File ribbon_jaar_maand al eens beken. Is al meer iets duidelijker.
Bij het opstarten van het bestand staat bij gekozen de bij maand de maand Maart in gevuld
Maar hoe komt het dat het gekozen jaartal er niet staat enkel als ik en jaartal kies dan komt het bij gekozen jaar te staan?
 
Laatst bewerkt:
Met DDmaand_OngetSelectedItemID respectievelijk DDjaar_OngetSelectedItemID worden maand en jaar geïnitialiseerd.
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Ribbon_Jaar_Maand.xlsm
    31,2 KB · Weergaven: 2
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan