• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met dropdownlist

Status
Niet open voor verdere reacties.

moisdois

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2011
wie kan mij hier even mee helpen aub ?

ik heb in een worksheet een cel aangemaakt met de dropdownfunctie "list", dus ik heb op een andere sheet in hetzelfde workbook een lijst gemaakt van bankrekeningsnummers van debiteurs , en de bedoeling is dat ik dan steeds via de dropdown list autmatisch en vlug het juiste bankrekeningsnummer kan alten invullen.

Dat werkt perfect, maar.... na een 20-tal invoeren in mijn data van nummers wordt het heel onoverzichtelijk en weet ik niet welk bankrekenigsnummer dat is...

Hoe kan ik NAAST het bankrekeningsnummer ook de benaming van de debiteur ( bvb : DE POST 000-000000-00 krijgen, zodat ik juist kan kiezen, ZONDER!!!! dat ik de benaming ook in mijn cell krijg ? ( dus als ik kies voor DE POST 000-000000-00 , krijg ik enkel in mijn cell 000-000000-00 )

Hartelijk dank !

Hoe kan ik NAAST het bankrekeningsnummer ook de benaming van de debiteur ( bvb : DE POST 000-000000-00 krijgen, zodat ik juist kan kiezen, ZONDER!!!! dat ik de benaming ook in mijn cell krijg ? ( dus als ik kies voor DE POST 000-000000-00 , krijg ik enkel in mijn cell 000-000000-00 )
dat kan bv. door een dropdownlist te gebruiken van de werkset besturingselementen.

Laatst bewerkt:
In mijn vorig bericht stond een fout (maar de tekst werd inmiddels aangepast).
Ik bedoelde geen dropdownlist van de werkbalk formulieren, maar een van de werkset besturingselementen.
Wat ook kan (vandaar de fout): een formulier invoegen en in het formulier een dropdownlist gebruiken.

Laatst bewerkt:
Dropdown

Bedankt voor je reactie, maar..... ben maar een simpele user, zou het moeilijk zijn om mij wat duidelijker , concreet te zeggen hoe je dat doet..... ?

werkset, besturingselementen ?

ik heb, om deze dropdown te maken, geklikt op data>validation, en daar gekozen voor "list", en dan gelinkt naar de werksheet waar de nummers staan, ( na deze gegroepeerd te hebben en een naam te hebben gegeven "NUMMERS" ) = NUMMERS.

Hoe moet dat nou met een beschrijving "DE POST", naast dit nummer ??

Hartelijk dank !

Kies in Excel (t/m versie 2003): Beeld - Werkbalken, en vink aan: Werkset besturingselementen. Die balk wordt dan aan het menu toegevoegd en daarin kun je dan de keuzelijst met invoervak aanklikken, waarna je die in je werkblad met de muis kunt tekenen. Als je die dan met de rechtermuisknop aanklikt, kun je allerlei eigenschappen instellen. Op eventuele vervolgvragen kan ik vandaag geen antwoord meer geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan