probleem met DVD speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Melpomene

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2007
Berichten
5
Ik heb een tijdje geleden De Sims 2: SL gekocht. Wanneer ik de cdrom in de dvdromspeler van mijn computer (acer aspire 1350) doe, gebeurt er helemaal niets. Ik heb al in Deze computer gekeken, maar daar staat dat er helemaal geen schijfje in de dvdspeler zit...

Het ligt niet aan de cdrom. De oude computer leest de cdrom wel.

Ik heb dit probleem met een 3 andere cdroms en dvd's, maar de meeste doen het wel gewoon.

Ik kan de laatste tijd ook geen cdtjes meer branden. Als het branden bijna klaar is, houdt ie opeens op en staat er dat er iets fout is gegaan.

Weet iemand wat er met mijn dvdspeler is? Is dit te verhelpen?
 
Lijkt mij dat ie defect is of de laser is vuil, je kan dit met de hand schoonmaken of een reinigings cd kopen en kijken of t helpt
Kijk ook je kabels eens na in de kast of die goed vast zitten
 
Bedankt voor je antwoord.
Hoe moet ik mijn dvdspeler met de hand schoonmaken?
 
Je haalt de dvd speler uit de pc, met de lade open.
aan de onderkant zitten 4 kruisschroefjes die haal je los en tilt eerst de onderplaat eraf tot je de printplaat ziet.
Nu haal je de voorkant (front) van de dvd speler af, die is erin geklikt kan je zo loswippen.
dan draai je de dvd speler om en hal je de bovenkant eraf en dan zie je de laser zoals op de foto

66t12s8.jpg


Wat ik nu altijd doe is met een wattenstaafje de laser schoonmaken zonder alcohol, gewoon met de boven en onderkant van het wattenstaafje er over heen gaan.
Daarna weer dicht maken en in bouwen.
Als je een beetje handig bent lukt dit wel en het werkt ook vaak goed.
Als je niet zo handig bent dan zou ik het je niet aanraden. (eigen risico)
 
Onder de lens zit een calibratie mechanisme.
Kan zijn dat dat niet goed functioneerd.
Als het een Lite-on brander is,gooi die maar in de kliko.
Die hebben daar regelmatig problemen mee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan