Probleem met eerdere artikels in het formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.
ow volgens mij moet dit erachter dan:

Me.Aantal = Me.cboartikel.Column(2)

dan lukt het wel.

Klopt; een besturingselementbron kun je maar één keer instellen. Als je de gegevens wilt opslaan in een tabel, dan moet het veld uit de tabel worden gekoppeld, en kun je dus geen formule gebruiken, zoals je in het hoofdformulier wel kon doen met de leveranciersgegevens. Die hoef je namelijk niet op te slaan.
De oplossing is dus om de waarde van de tekstvelden toe te kennen bij het kiezen van een waarde uit de keuzelijst. Op die manier sla je de gegevens wèl op, en heb je op het moment van selecteren toch de juiste gegevens ingevuld.
De reden om het zo te doen is eigenlijk wel logisch: als je een bestelling plaatst, zit er aan een artikel een bepaalde prijs. Deze prijs wordt doorberekend. Als op een later moment de artikelprijzen veranderen, en dat gaat uiteraard gebeuren, dan wil je niet dat de oudere bestellingen ineens de nieuwe prijzen gebruiken. Daarom sla je de prijs op in de tabel Bestelgegevens. Hetzelfde zou je ook kunnen doen voor BTW-gegevens, want ook het btw-percentage wil nog wel eens veranderen. Dus dat zou je ook op moeten slaan bij de bestelling. Eigenlijk alles wat verandert komt in aanmerking.

na het maken van een keuze uit de keuzelijst (artikelomschrijving) worden de opvolgende velden automatisch ingevuld.

deze komen daarna ook in tblBestelregel.

wat moet ik hierna doen?

Laatst bewerkt:
Ik moet eigenlijk ook op leverancier kunnen selecteren.
Dus nadat ik bijvoorbeeld leverancier "akkermans" heb geselecteerd uit de keuzelijst, moet ik in de keuzelijst artikelen alleen de producten van akkermans te zien krijgen.

ik moet minimaal de volgende gegevens op het rapport krijgen: Leverancier, Verzender (naam besteller), Artikelomschrijving, Opmerkingen, aantal, stuksprijs, totaalprijs en leverdatum.

Moet ik deze dan allemaal in het subformulier hebben?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan