• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelha

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2013
Hallo,

Ik ben een beginner die een probleem heeft met excel, dit is ook lastig uit te leggen maar ik ga mijn best doen. Ik ben bezig om een overzichtje te maken, waar als ik op het ene blad bij 'prijs per maand' een bedrag invul, dat het dan op het andere blad een abonnement laat zien, nu heb ik alleen als ik invul bij 'prijs per maand' bijvoorbeeld 39,99,- dat er op het volgende blad de naam van het abonnement komt te staan, maar ik wil graag dat de overige gegevens in cel B tot en met cel I dan ook worden gevuld.

En wat dan moet gebeuren is dat je een keuze kan maken van alle abonnementen uit een lijstje van goedkoop tot duur (dus van laag naar hoog, dat kan ik opzich zelf wel) alleen dat lijstje snap ik ook nog niet.

(Er staat een soort voorbeeld in de bijlagen op blad 2 hoe het er dan uit moet zien met de juiste code)

Alvast bedankt,

Excelha

Bekijk bijlage Nieuw - Microsoft Excel-werkblad (2).xlsx

Laatst bewerkt:
Dan zal je eerst een tabel moeten maken met alle abonnementen. Op basis van deze tabel is er wel wat te vergelijken.

Ik zie alleen een lijstje met abonnementen. Maar geen enkele relatie met welk tarief bij welk abonnement hoort. Dus graag even een duidelijke bijlage. Nu valt er weinig met elkaar te vergelijken.

maak eens een tabblad met:
abonnements_namen;maandprijzen;aantal_sms'jes;........................;enz.....

Hallo,

Ik heb het zelf voor elkaar gekregen door middel van keuzelijst met invoervak te koppelen aan een tabel bijv A1 t/m H10 dat ik artikel heb genoemd, en met behulp van deze formule:

Code:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(C7;artikel;6;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN(C7;artikel;6;ONWAAR))

Kwamen de kosten en data etc etc te voorschijn als ik een abonnement uit koos.

Toch bedankt voor de nodige moeite, en ik zal hier denk ik nog wel vaker langs komen met excel vragen

Excelha

Dan ben ik wel benieuwd op welk van jouw voorbeeldbestandjes je dit hebt toegepast. Als je dit even wil delen hier dan hebben @sylvester-ponte en ik ook weer wat geleerd:o

Nb. aan de extensie van jouw bestandjes te zien gebruik je XL-2007 of hoger. Je kan de formule dan inkorten tot
PHP:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(C7;artikel;6;ONWAAR);"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan