Probleem met extra space CD's

Status
Niet open voor verdere reacties.

lncscholten

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2003
Sinds kort heb ik CD's gekocht met extra space waar 800 MB op kan, maar als ik wat erop ga branden, ziet mijm DVD-recorder ze als gewone CD's dus met 700 MB. Ik gebruik Nero 6 als brandprogramma. Ik dacht dat de DVd-recorder dit automatisch deed. Help hoe kan dit ?
Hoe moet ik dit oplossen ? Alvast hartelijk dank voor de moeite.

Je bent niet de enige. Ik heb om te proberen een 100 min, cd gekocht ( 878Mb) maar ook no way.

Dus ik volg dit topic wel:)

Ik heb Mediamarkt gebeld waar ik die Emtec CD's van 800 MB heb gekocht en daar zeiden ze dat het problemen gaf, maar als je een merk koopt hetzelfde als van de brander dan schijn je geen problemen te hebben. Laten wij maar hopen.

Ik heb dit probleem dus ook.
Ik heb een Asus dvd brander en een Asus cd brander in combinatie met Mmore cd's van 800Mb.
Hij herkent ze niet als 800Mb, maar ik speel een beetje met de overburn optie van Nero. Bij branden van audio cd's gaat dat best. Toen ik laatst echter een mp3 cd wilde maken gaf hij problemen en weigerde te branden.

Gaat dan je DVD-recorder niet stuk, want ik heb al een paar keer gelezen dat het op eigen risico is.

Je moet ook geen gekke dingen gaan doen met die overburn natuurlijk. Gewoon binnen bepaalde marges blijven en het zal wel lukken hoor. [hoop ik haha]

Dit probleem kun je mogelijk oplossen door de nieuwste firmware (met wat mazzel geeft die ondersteuning voor dit type media) voor je brander te installeren. Dit is niet zonder risico: een verkeerde versie of vastloper onder het installeren kan er toe leiden dat de brander helemaal niet meer toegankelijk is.

Ik heb een ander merk gekocht van 800 MB CD's en die doen het wel, dus daarmee is mijn probleem ook opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan