Probleem met favorieten

Status
Niet open voor verdere reacties.

perslek

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2007
Ik heb momenteel geen favorieten meer. dwz; in ie7 staat de map wel, maar ze is leeg.
Via regedit kon ik vaststellen dat de map waar de favorieten in moeten juist ingesteld staat.
In documents and settings vind ik de map favorieten niet meer terug. Ik heb een backup , maar als ik die wil slepen of kopieren naar de doc and set. map dan geeft de comp. aan dat er al een map is met de naam favorieten.
In de map doc and set...staan alle bestanden weergegeven ook de verborgen, en toch staat de favo. map er niet bij.
Ik probeerde reeds een andere map op te geven in regedit...maar dit lukt ook niet.
Ik herinstalleerde IE7 al.
Via bestand importeren enz. vindt de comp de bookmarks.htm niet terug.
ik kan via die weg ook geen favo importeren vanuit bv mozilla.

Help, Help... Wat nu.:o

Nu weet ik het ook niet meer.
Mijn zoon werkt ook op deze comp, en heeft misschien iets verkeerd uitgehaald.
Ik heb een virusscanner lopen, en heb xp ser 2

Er is maar één gebruiker op de computer, dus daar kan het niet aan liggen.
Maar als ik bv. een gast bijplaats, dan heeft die gast wel favorieten.
En de hoofdgebruiker (ik dus) heb er geen meer.

Laatst bewerkt:
nieuwe account maken

Kan ik zoals win 98 dat deed, een nieuwe account aanmaken met dezelfde documenten, bureaublad enz....
Ik heb namelijk een probleem met mijn favorieten. En probeer op die manier een oplossing te bekomen.

Kan ik zoals win 98 dat deed, een nieuwe account aanmaken met dezelfde documenten, bureaublad enz....

Volgens mij kan dat wel. Dat kan als het goed is via Wizard bestanden en instellingen overzetten.
Ik weet niet of ook je favorieten hiermee worden overgezet.

Instellingen van een account kopiëren naar een ander account
Het kopiëren van de Windows-instellingen van het ene naar het andere account is vrij eenvoudig. Maak daarvoor eerst een account aan waarin alle instellingen perfect zijn afgesteld, behalve dan de echt persoonlijke instellingen zoals de gegevens van de e-mailaccounts etc. Ga vervolgens naar Start, Alle programma's, Bureau-accessoires, Systeemwerkset, Wizard Bestanden en instellingen overzetten. Klik op Volgende, selecteer Oude computer, Volgende, een andere locatie kiezen, Bladeren naar locatie, Volgende, selecteer Alleen instellingen, plaats het kruisje dat je zelf wilt kunnen kiezen, Volgende, maak eventueel wat selecties, Volgende, etc. Het terugzetten in het andere account gaat praktisch hetzelfde, geef dan alleen aan dat dit de nieuwe computer betreft. Er zullen nog wel wat kleine instellingen (al dan niet van Windows-software) aangepast moeten worden, maar het resultaat is doorgaans prima. Tenslotte kan de aangemaakte map met bestanden en instellingen worden verwijderd.
Bron:Schoonpc

Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan