• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met filter op kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

RolfGerrits

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2015
In bijgevoegd bestand werkt de filter op kleur niet. Ik krijg het niet opgelost. Weet iemand de oplossing?

Bijlagen

Komt omdat de kleur gegenereerd is met 'voorwaardelijke opmaak'.
Gaat dus niet werken.

Greetz/Excelbat

Je zal een extra kolom moeten toevoegen, waarin je bijv. met een 'x' aangeeft dat er zich in die rij een kleur bevindt.
Daarna zou je op 'x' kunnen filteren.

Greetz/Excelbat

Laatst bewerkt:
of je kunt filteren op de voorwaarde die je opgeeft in uw vo

@VenA: ja want april heeft zowel een 'echte' rode kleur, als een voorwaardelijke opmaak. Andere kolommen filteren werkt echt niet.

Greetz/Excelbat

Laatst bewerkt:
@VenA: vreemd, want nu bij mij thuis werkt het ook (Office 365). Vanmiddag op mijn werk niet (Excel 2017).

Greetz/Excelbat

Werkt helaas ook niet op vw-opmaak in Excel 2007.
Het filteren op kleur is grijs (uitgeschakeld).

Laatst bewerkt:
@Excelbat, een versie probleempje dus. In XL-2007 werkt het bij ook niet. Bij hogere versies geen probleem Hoewel het blijkbaar kan heeft het filteren op voorwaarden wel mijn voorkeur.:d

OK een versie probleem dus.

Welke voorwaarde zou ik kunnen filteren? Ik wil filteren op veranderde waarde. Als iets bijvoorbeeld in oktober 1.2 was en in november 1.3 moet deze zichtbaar blijven. Gelijke waarden moet eruit gefilterd worden.

Als je per maand wil filteren dan heb je 11 hulpkolommen nodig. Als je alleen de afwijkingen wil zien dan volstaat 1 hulpkolom. Upgraden naar een nieuwere versie kan natuurlijk ook.;)

Code:
=(IF(COUNTBLANK(B2:M2)>0;0;MIN(B2:M2))<>MAX(B2:M2))

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan