probleem met firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
hallo, ik gebruik al jaren firefox als standaard browser, maar sinds de laatste update naar versie 71.0, komt mij startpagina (https://www.startpage.com/nl/) niet meer als ik firefox start, maar blijft de balk leeg, klik ik daarna op op het 'huisje' dan komt de site https://www.startpage.com/nl/ wel; terwijl ik via extra/opties heb aangegeven die die site als startpagine moet zijn, zie
ff1.JPG

wat is de oorzaak en oplossing ? ( ik heb overigens Firefox al eens verwijderd en weer nieuw geinstalleerd)

ook moet ik me steeds opnieuw aanmelden bij Facebook ed

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe het komt maar weet wel de oplossing. Je moet de website naar je huisje slepen.

Er wordt een script uitgevoerd op deze pagina https://www.startpage.com/nl/ Deze zoekt uit wat de standaard zoekmachine van de browser is en biedt aan om deze vervolgens voor jou te gaan worden. Ik kan mij voorstellen dat zoiets alleen de eerste keer gebeurt omdat er dan een cookie wordt geschreven en dat dit niet werkt als jou privacy en beveiligingsopties op streng staan ingesteld. De tweede keer herkent de site jou misschien nog zonder cookie en wordt de vraag niet nog een keer gesteld.

Verder lijkt er mij iets afwijkend te zijn aan cookie voorkeuren. Behalve de beveiliging instelling Streng in plaats van Aangepast, waarbij je geen cookies kunt ontvangen, zou je daar onder ook geselecteerd kunnen hebben dat cookies bij afsluiten moeten worden gewist. De vraag die jou startpagina stelt zou zich daarmee telkens kunnen herhalen. Ik zou cookies van sites waar je snel in wilt loggen ook niet laten verwijderen door een hulpprogramma dat gebruiksgegevens wist. Lees dan nog wat verderop staat, bij "Aanmeldingen en wachtwoorden" wanneer je nog steeds niet automatisch kan inloggen op sites want dat moet volgens mij aan de cookies liggen of aan het mogen onthouden van aanmeldingen en wachtwoorden.

Ik weet niet hoe het komt maar weet wel de oplossing. Je moet de website naar je huisje slepen.

had ik ook al gedaan, als ik FF start verschijnt nog steeds een lege pagina, klik dan op het huisje, dan komt wel degekozen startpagina

Er wordt een script uitgevoerd op deze pagina https://www.startpage.com/nl/ Deze zoekt uit wat de standaard zoekmachine van de browser is en biedt aan om deze vervolgens voor jou te gaan worden. Ik kan mij voorstellen dat zoiets alleen de eerste keer gebeurt omdat er dan een cookie wordt geschreven en dat dit niet werkt als jou privacy en beveiligingsopties op streng staan ingesteld. De tweede keer herkent de site jou misschien nog zonder cookie en wordt de vraag niet nog een keer gesteld.

Verder lijkt er mij iets afwijkend te zijn aan cookie voorkeuren. Behalve de beveiliging instelling Streng in plaats van Aangepast, waarbij je geen cookies kunt ontvangen, zou je daar onder ook geselecteerd kunnen hebben dat cookies bij afsluiten moeten worden gewist. De vraag die jou startpagina stelt zou zich daarmee telkens kunnen herhalen. Ik zou cookies van sites waar je snel in wilt loggen ook niet laten verwijderen door een hulpprogramma dat gebruiksgegevens wist. Lees dan nog wat verderop staat, bij "Aanmeldingen en wachtwoorden" wanneer je nog steeds niet automatisch kan inloggen op sites want dat moet volgens mij aan de cookies liggen of aan het mogen onthouden van aanmeldingen en wachtwoorden.

Ik heb de cookiesnu uitgevinkt, zie
cookie.JPG
hoop dat het helpt

Verstuur een feedback erover, zijn meer problemen ondervind ik met deze 71.0.

Verstuur een feedback erover, zijn meer problemen ondervind ik met deze 71.0.

heb een feedback verstuurd, ook FF een opfrisbeurt gegeven en tot nu toe komt de ingestelde startpagina en de geschiedenis ed blijft bewaard

Opfrisbeurt?
Wat gaf dan de doorslag dat het nu wel werkt?
Wel zo handig voor anderen.

Dat antwoord van Alfred 2 nog eens lezen.

Als u problemen ondervindt met Firefox, kan het vernieuwen helpen. De vernieuwingsfunctie lost veel problemen op door Firefox terug te zetten naar de standaardstatus terwijl uw essentiële informatie zoals bladwijzers, wachtwoorden en open tabbladen worden opgeslagen.

Belangrijk: aangezien Firefox terugkeert naar de oorspronkelijke staat, worden uw eigen configuraties en aanpassingen, inclusief extensies, extensiegegevens en configuratievoorkeurenconfiguraties verwijderd. Als u toegankelijkheidsconfiguraties hebt gemaakt, moet u deze mogelijk na het vernieuwen wijzigen.

Sorry maar over deze quote lees ik bij hem geen enkele woord :
kan het vernieuwen helpen. De vernieuwingsfunctie ...

Als dat de officiële benaming/hetzelfde is als "opfrisbeurt" dan dank ik u wel voor deze aanvulling... maar een "opfrisbeurt " had dit niet bij mij los gemaakt en vandaar mijn terechte vraag om toelichting.
Firefox ken ik wel maar al >10 j niet meer gebruikt. De terminologie "opfrisbeurt " leek me niet van Firefox zelf te komen, Google wijst me vooral op een visuele opfrisbeurten (icoontjes, interface) van Firefox en dat paste hier niet bij.

Aha... dank je... ik denk dat ze bij Firefox een andere vertaler ingehuurd hebben, ik kan me vooral voorstellen dat het een meer "onze Zuiderburen manier van zeggen" is en die dus nu in de NL versie zit. Schoone PC laat duidelijk zien dat zij het niet verzonnen hebben maar dat het de pop-ups van Firefox zijn het die dit weergeven.

Een verfrissend taalgebruik dus...:cool::thumb:

refresh
choose one
1 verversen; verfrissen; vernieuwen; opfrissen

Onder de voorkeur van beveiligingsniveau, nu: "aangepast" moet ook niet ingesteld staan dat cookies moeten worden gewist bij afsluiten en programma's om de computer op te schonen of anoniem te maken moeten dat evenmin doen. Nu zou jij ook weer moeten kunnen gaan naar sites zonder in te loggen. Zou je besluiten om de cookies te wissen dan is daar niets op tegen maar opnieuw zal je dan overal moeten aanmelden en op die startpagina het venstertje, met het verzoek, links boven in ieder geval één keer moeten sluiten.

Ik heb de zelfde startpagina en het verzoek om het als standaard zoekmachine in te stellen kon ik sluiten en komt na nog één klik ter bevestiging niet weer. Het script wordt dan niet meer uitgevoerd. Dat was de "hick-up."

Zolang als ik Firefox ken wordt er al geadviseerd om het opnieuw in te stellen maar er zijn bepaalde handigheidjes die problemen kunnen verhelpen. Zo moet je Firefox niet uitvoeren als Administrator en niet in compatibiliteit modus bij Eigenschappen van Firefox.exe en de snelkoppelingen. Deze vakjes kan je moeten leeg maken. Succes

Eigenlijk zie je echt bij de meeste programma's "verversen"... deze "opfrissen" optie is echt zeldzaam te zien in de NL-taal bij software, dus weer wat opgestoken dat er toch op-/verfrissende programma's zijn.... :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan