Probleem met firewall (?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elianne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2008
Berichten
2
Ik hoop dat mijn topic in het juiste onderdeel staat, maar het volgende probleem is vandaag opgetreden bij ons:

We hebben 3 pc's in huis, een laptop en 2 'gewone' pc's.
Op de laptop en de ene pc is er een probleem. We kunnen nog net in het configuratiescherm komen, maar daar kunnen we niets meer openen.
Althans, ik wilde het onderdeel Windows Firewall openen om te checken of die wel aanstond. Hij stond uit maar voor ik er wat mee kon doen, na een seconde of 2, 3, schoot het schermpje weg. Hetzelfde bij Beeldscherm en Gebruikers. De rest heb ik niet uitgeprobeerd. Dit is op beide pc's hetzelfde, terwijl de derde pc daar geen last van heeft.
Op de laptop staat de firewall uit en op de pc aan, tevens kan ik op de laptop internet niet meer aan lopen krijgen.

De derde pc geeft helemaal geen problemen, kan alles openen en alles werkt perfect.

Heeft iemand een idee wat het probleem is op de andere pc's en hoe ik het kan oplossen?
 
Het kan malware zijn, maar net zo goed iets anders. Probeer eerst de ene pc en laptop met Systeemherstel te herstellen naar een eerdere datum. Mocht dit geen uitkomst bieden, dan kun je op de pc en laptop een virus- en spywarescan uitvoeren, maar probeer eerst Systeemherstel.
 
Bedankt voor je reactie. Ik heb systeemherstel gedaan maar nog steeds het probleem. De virusscan detecteerde niets.
 
Probeer eens de volgende stappen. Hiervoor heb je een Windows XP cd nodig:

* Doe de Windows XP cd in de cd/dvd-drive
* Ga naar Start --> Uitvoeren en typ of kopier en plak: sfc /scannow
* Klik op OK en wacht af tot Systeembestandscontrole klaar is met controleren van Windows-bestanden, eventueel wordt er een bestand gekopierd van de cd als dat nodig is.

Heb je alleen maar een virusscan gedaan? Doe dan ook nog een online scan bij Kaspersky.
1 Ga naar de Kaspersky Online Scanner ( moet met Internet Explorer ) en klik dan op Kaspersky Online Scanner. Zorg dat in IE ActiveX toegestaan wordt en klik op Accept. Daarna komt er ( heel waarschijnlijk ) een gele balk bovaan, klik hierop en kies voor ActiveX-besturingselement installeren. En daarna moet je nog een keer op Accept klikken en op Install / Installeren. Nu wordt de laatste database gedownload. Klik vervolgens op Next. Daarna kan je kiezen wat en hoe er gescand moet worden. Kies voor een uitgebreide volledige scan door te klikken op My Computer. Laat na de scan alle gevonden virussen verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan