probleem met firmware update

Status
Niet open voor verdere reacties.

skillet

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2004
ik heb een aopen crw 5224 en hiervoor heb ik al de juiste firmware update gedownload maar als ik het programmatje met de update start dan kan ik mijn brander niet selecteren als "target" de enigste 2 drives die er staan zijn mijn twee virtuele drives van clone cd en die alcohol 120%. Mijn echte drives (de cd-rom en de cd-r) staan er niet bij

als je eventueel zou willen kijken naar het programmatje dan is dat hier te downloaden:

http://download.aopen.com.tw/downloads/userdownload_List.asp?Publish=Yes&RecNo=7638&Model=CRW5224

alvast bedankt voor eventuele reacties

Al geprobeerd de virtual drives weg te halen???

Stinuz heeft gelijk, de virtuele drives gooien de boel in de war.

Bij alcohol kan je de virtuele drive op 0 zetten, clone-cd moet je echter verwijderen, deze kan je opnieuw installeren, haal tijdens de instal het vinkje weg bij de virtuele drive.

groetjes speedtouch

ik heb dit geprobeerd maar nu ik die beide virtuele drives geuninstalled heb zie ik helemaal geen drives meer daar staan :eek:

Ga naar apparaatbeheer, verwijder daar de dvd/rom drives.
Start de pc opnieuw op en windows dedecteert de spelers en installeerd vervolgens de juiste drivers.

groetjes speedtouch

ik heb het geprobeerd maar het wilde nog steeds niet lukken:( is er nog een andere mogelijkheid?

Volg de aanwijzingen op die HIER staan.

Als je deze verandering in het register heb doorgevoerd, moeten ze weer zichtbaar zijn.

groetjes speedtouch

ik weet niet of het er wat mee te maken heeft maar ik kon alleen de lower filters weghalen en niet de upperfilters die stond er niet want hij doe het nog steeds niet:8-0:

ben ik reddeloos verloren of is er nog een sprankje hoop voor mij?:)

en trouwens bedankt speedtouch voor het verprutsen van je tijd aan mij:D

Laatst bewerkt:
Hoop is er altijd :)

Na het verwijderen van de lower filters moet het werken !!
Wat staat nu in apparaatbeheer, zijn de dvd/cd roms aanwezig, zo ja dan nogmaals verwijderen, en de pc opnieuw opstarten, windows installeerd de drivers opnieuw.

Ik hoor het resultaat wel.

groetjes speedtouch

Staan ze wel vermeld in apparaatbeheer, en of staan hier nog uitroeptekens bij.
Met welke windows versie draai je !!

groetjes speedtouch

De drives zijn dus nog steeds niet zichtbaar in Deze computer

Verwijder ze nogmaals in apparaatbeheer, zet de pc uit, trek de stekker uit het stopcontact.
Maak de pc open, en haal de kabels los van de drives, start de pc opnieuw op en kijk bij apparaatbeheer of ze hier nog staan, als het goed is moeten ze weg zijn.
Zet de pc weer uit, sluit de drives weer aan, en start de boel weer op, windows installeerd de drivers weer.
Volgens mij moeten ze nu wel zichtbaar zijn.

groetjes speedtouch

ik heb geprobeerd wat je zei maar het werkte nog steeds niet, en het gekke is dat ik boven ook een computer heb staan met exact dezelfde brander en bij die pc detecteerd het firmware programmatje probleemloos de cd-r (ook de cd-rom trouwens)
???¿¿¿

Zijn de cd-roms wel zichtbaar in Deze Computer, want dat kan ik niet uit je antwoord halen.

groetjes speedtouch

als ik op deze computer klik bij bureaublad dan staan mijn cd-r en cd-rom er gewoon bij, bij beide computers.
en ik kan ze ook gewoon gebruiken, cd's branden etc.

alleen het firmware programmatje detecteerd ze beneden niet en bij de bovenste computer wel

Laatst bewerkt:
De firmware die je wilt gebruiken is voor de aopen, staat deze als master of als slave !!!!!!!
Het beste is om deze als master te zetten, of koppel tijdelijk de andere cd-rom even los.
Ik hoor het resultaat wel.

groetjes speedtouch

mijn cd-rom staat op slave en mij cd-r staat op master ik heb de cd-rom losgekoppeld en toen alleen met de brander opgestart maar hij stond er nog steeds niet bij het is ongelooflijk :rolleyes:

Dat is vreemd :o

De brander staat in apparaatbeheer, en de firmware kan hem niet vinden.
Probeer nog eens de firmware te downloaden, anders zou ik het ook niet weten, misschien dat er nog een forumlid langs komt die dit probleem herkent, en mogenlijk een oplossing heeft.

groetjes speedtouch

in ieder geval bedankt speedtouch voor je hulp je hebt je best gedaan maar meestal heb ik van die problemen die schijnbaar niemand opgelost krijgt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan