Probleem met Font

Status
Niet open voor verdere reacties.

Georgieke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jun 2009
Ik werk met een appiclatie die met Acess 2007 (Engelse versie op een Engelse XP-pc) ontworpen is.

Op mijn pc staat een XP NL en een Acess 2007 NL.

Wat is het probleem.

Met de gegevens die in de Acess applicatie ingevoerd zijn, wordt er een document opgemaakt in Word

Hierbij wordt gebruikt gemaakt van een bepaald font. Het probleem is dat het font niet correct wordt weergegeven. Er wordt door Acess een font (bold) doorgestuurd, op mijn pc staat dezelfde font maar in NL versie -> font (vet).

Omdat zogezegd deze font (de bold-versie) niet op mijn pc staat, gebruikt de pc een willekeurig font. Via opties in Word kan ik dit aanpassen, maar het is nog niet volledig correct.

Oplossing zou zijn : Hoe kan ik de font "vertalen" dus van een (vet) een (bold) maken.

Als ik een bold-versie wil bij installeren bij de fonts, maakt mijne XP er automatisch een vet-versie van. :mad:

Iemand een suggestie ?

Laatst bewerkt:
Welkom bij de Helpmij!

Ik heb al tijden niet meer met Access gewerkt, maar misschien heb je wat aan het volgende:
er bestaat bij de diverse Office applicaties de mogelijkheid om een font 'in te sluiten' zodat idd. bij het weergeven van dat bestand (of de output daarvan) wanneer de ontvangende pc dat font niet heeft, de mogelijkheid te geven dat font wél te laten zien (in zijn originele vorm).

Ik heb zelf nog niet eerder van die insluitmogleijkheid gebruik gemaakt, dus ik kan ook niet aangeven hoe en waar die mogelijkheid precies is te vinden, maar ik meen mij dus te herinneren dat het moet kunnen. Misschien kan je er wat mee?

Laatst bewerkt:
Het lijkt me stug dat font-variaties taalafhankelijk zijn (vet/bold). Kijk maar eens in VBA: daar wordt alles in het Engels gedaan.
Suggestie: test dit eens met een ander font.
2e suggestie: kopieer het font van de Accesscomputer naar de ontvangende computer.

Blijkbaar is er toch een probleem met vertaling ?

De Acess-applicatie (niet door mij ontwikkelt) stuurt een Tahoma-bold door. Als het word document wordt aangemaakt, staat in het lettertype veld 'Tahoma-bold'.

>>> kopieer het font van de Accesscomputer naar de ontvangende computer.
Is gebeurt, maar is geen oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan