Probleem met formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartenislang

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2005
Hallo

Ik heb een nieuwe externe HD van western digital en die wil niet formateren op mijn laptop (win. xp usb1). Ik kan er dus ook werkelijk niks mee op mijn pc niks erop of eraf halen. En het punt is...op een andere pc waar ik het probeerde deed hij het prima zonder te zeuren. Als ik formateer begint mijn laptop er wel heel blij aan maar zodra hij "klaar" zou moeten zijn verschijnt een error die iets zegt zoals; windows was unsuccesfull in formating F:. of iets wat er heel sterk op lijkt. In comand prompt maakt ie t wel af trouwens, maar dan moet ik van windows alsnog formateren als ik de schijf aanklik. Ik hoop dat iemand iets weet

Bedankt voor t lezen
Maarten

Geplaatst door maartenislang
In comand prompt maakt ie t wel af trouwens, maar dan moet ik van windows alsnog formateren als ik de schijf aanklik. Ik hoop dat iemand iets weet

Lijkt bizar. Als je HD geformateerd is, en je wil windows installeren, kan je toch kiezen voor: Geen wijzigingen aanbrengen en installeren, of ben ik nu verkeerd.

En het punt is...op een andere pc waar ik het probeerde deed hij het prima zonder te zeuren.

Kan je hem dan niet beter op die pc formatteren, en daarna als externe hdd aan de laptop hangen.!!!!

Ik heb de schijf al twee keer geformateerd op een andere pc, succesvol was dat overigens. Daarna heb ik er 15gb zonder probleem opgezet en bekeken op diezelfde pc. Daarna sloot ik m weer aan op me laptop en; "schijf F: moet geformateerd worden" *zucht*. En ik heb nergens kunnen kiezen tussen geen wijzigingen aanbrengen of whatsoever. Maar bedankt voor het reageer en ga zo door!

Maarten

t heeft trouwens alles niks met windows installeren te maken. Tis een extra externe hardeschijf als aanvulling op mijn huidige (benauwende) 38Gb'tjes

Misschien dat het volgen nog iets is?
Probeer de harde schijf als een uitgebreide partitie met lokale stations te formatteren.
Misschien dat de externe harde schijf dan wél wordt herkend op alle systemen.
Kijk voor meer info hier maar.

Ik hoop voor je dat het werkt.

De externe hdd, heeft deze ook een aparte voeding of haalt hij deze uit de usb.

Uhm, de voeding is apart.

Ik heb me hd proberen een extended partition te maken. Maar het formateren daarna mislukt even hard. Als ik opdracht geef om te formateren heb ik wel het idee dat hij dat doet alleen om 1 of andere reden geeft hij toch een fout aan het einde. maar, hoe bedoel je precies; met lokale stations te formateren. vooral dat lokale stations snap ik niet helemaal hoe dat moet of wattet is. maar ik heb t wel gedaan (partitie aanmaken en dan kiezen voor extended en dan logical disk (?) van maken en dan moettie dus formateren en dat lukt niet). Ik heb de link die je gaf trouwens gelezen. Maar ik heb geloof ik een ander probleem. Iedereen en alles ziet hem namelijk, alleen het formateren gaat dus niet zo strak.

groet
maarten

Ja, ik heb twee usb (1) poorten waarop ik het beide heb geprobeerd maar geen verschillen. allebei mijn andere schijfen (intern) zijn trouwens fat32 geformateerd, maakt t dan uit als ik de nieuwe in nfts formateer?

... in de handleiding van mijn externe USB drive staat dat de virusscanner uit moet staan bij het formatteren.
Persoonlijk vindt ik het niet nodig zou moeten zijn, maar desalniettemin het proberen waard?

bedankt maar; "formatting local disk F: ; Windows was unable to complete the format" helaas weer dezelfde fout dus. maar bedankt voor de tip

****A! het is mijn eindelijk gelukt!!!
Ik heb me schijf geformateerd op een windows 98 computer en....ja nu doet hij het gewoon! Kennelijk maakt t wel uit of de schijf in fat32 of ntfs is geformateerd. Tenminste....lijkt t wel op. Ik snap t zelf ook nog niet. maar ik heb al me bestanden al erop staan en ook bekekeen en geluisterd dus alles doet het!:thumb: uhm, iedereen bedankt voor de ideeen en hulp, door jullie zag ik dat mijn andere schijfen in fat32 staan en kwam ik op het idee.

dus bedankt!
Maarten

:thumb: Toppie hij doet het.

Maar vreemd dat alleen fat32 wordt gezien via de usb, want je besturingssysteem is XP, maar goed hij werkt. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan