Probleem met Fout melding 1004

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobBlok

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2016
Beste mensen

Ik ben bezig met een vrij grote macro
Tot nu toe heeft dit forum me elke oplossing gebracht dus hopelijk nu ook

Het gaat om het volgende stukje code

Code:
Sheets("Clusterlijnen").Select
        LastRow = ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count
        BeginTotaal = LastRowTijdwens + 1
        EindTotaal = LastRowTijdwens + 11
        LastRow = ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count
        RowTotaalInzet = LastRow - 9
        RowsAantallen = LastRow - 3
        LastRowDocenten = LastRow - 10
        strFormulaSom = "=SUM(R[-" & LastRowDocenten & "]C:R[-7]C)"
        Sheets("Clusterlijnen").Range("D" & RowTotaalInzet).Select
        ActiveCell.FormulaR1C1 = strFormulaSom
        Sheets("Clusterlijnen").Range("C" & RowsAantallen).Select
        strFormuleTotaal = "=COUNTA(R[-" & LastRowDocenten & "]C[-2]:R[-7]C[-2])"
        ActiveCell.FormulaR1C1 = strFormuleTotaal
        Application.CutCopyMode = False
        strFormuleFilter = "=SUBTOTAL(103,RC[-" & LastRowDocenten & "]C[-1]:R[-7]C[-1])"
        Sheets("Clusterlijnen").Range("B" & RowsAantallen).Select
        Sheets("Clusterlijnen").Range("B" & RowsAantallen) = strFormuleFilter
        Stop

De formule voor Cel D&RowTotaalInzet wordt gewoon geplaatst
Daarna wil ik een andere cel vullen met een filter telling
Wanneer ik dat handmatig invul dan werkt het gewoon.
Echter met VBA stuit ik op
'Fout 1004 tijdens uitvoering : Door de toepassing of object gedefinieerde fout'

Wie heeft er een oplossing voor dit probleem?

Bij voorbaat dank

Rob

Vermijd 'select' in VBA code.

Je kunt ook in VBA rechtstreeks berekeningen uitvoeren: dat gaat beter dan met met VBA ingevoerde formules in een werkblad.

Dank je wel voor je snelle bericht.
Hoe doe ik dat dan want het moet wel binnen de macro draaien en de regels en cellen zijn steeds variabel (hetgeen erg omslachtig om deze steeds relatief te adresseren.
Hopelijk maak je me wijzer

Plaats er even het bestand bij. Dat lijkt mij sneller tot een oplossing te leiden dan een halve code waarin je zelf al een stop hebt gezet.

Dat kan helaas niet omdat het een vrij grote macro is welke verder nier wordt vrijgegeven.
Het gaat echt om dit stukje en ik ga proberen zonder de code select te werken

Dat kan helaas niet omdat het een vrij grote macro is welke verder nier wordt vrijgegeven.
@ VenA
Volgens mij is dit een supergeheime macro waar zelfs de FBI,CIA,NSA,Nederlandse en Belgische staatsveiligheid niets mogen vanaf weten.:eek::p
@ RobBlok
Maak een representatief dummybestand en post als xlsb, anders heb ik het idee dat deze vlieger
Tot nu toe heeft dit forum me elke oplossing gebracht dus hopelijk nu ook
dit keer niet gaat opgaan.

Ik zal de vraag sluiten , inmiddels heb ik het probleem opgelost.
Blijkbaar geeft iedereen hier zijn volledige macro's vrijwillig weg en ter beschikking van iedereen, ik ben hier zelf zuinig op.
Bedankt voor de super positieve melding en wens u een prettige dag verder

Misschien mogen we jouw oplossing nog zien?

Ps. Als ik zuinig was op de gegeven macro's, had ik hier niemand van dienst kunnen zijn, en had deze sectie van Helpmij.nl totaal niet bestaan.

Beste Harry,

Het gaat niet om zuinigheid.
Wel wil ik het even toelichten want niet iedereen kan zich onmiddellijk in een ander verplaatsten.
In het werkveld waar ik vroeger werkzaam was doet zich permanent eenzelfde bepaald probleem voor.
Dit resulteert vaak in minder mooie lesroosters voor de leerlingen waardoor deze teveel tussenuren hebben.
Overal hoor je dat 'men niet kan roosteren' enz. , maar daar heeft het niets te maken

Na mijn pensionering heb ik dat probleem opgepakt, volgens mij niets mis mee.
Er bestaat geen programma die het probleem oplost en alle scholen in Nederland gebruiken Excel (gratis overigens door een licentie afspraak met Microsoft)

Ik zou het probleem kunnen bouwen in een bouwomgeving, ik heb zelf een WinDev licentie, dus dat is geen probleem.
Echter omdat WinDev een Franse bouwomgeving is en men feitelijk voor het probleem geen geld overheeft wil ik dit gewoon proberen in Excel als applicatie maken.
Diegene die het dan willen gebruiken kunnen daarvoor dan gewoon een verzoek indienen en indien het mij 'bekende' relaties zijn kunnen ze deze macro ontvangen tegen afspraken.
Het is dus niet één macro maar een excel bestand wat als programma draait onder VBA.
Geef ik hier de code prijs (de persoon vroeg om de gehele broncode) dan zijn er zeer vele uren door de jaren heen verloren gegaan.
Alles werkt zoals gewenst en wordt in de praktijk getest.

Soms loop je dan tegen een 'foutmelding' op binnen Excel en daarvoor zoek ik dan steeds oplossingen binnen dit forum.

Ik ben ook blij met de antwoorden welke ik steeds ontvang maar vind toch dat ik zelf over de volledige broncode mag waken. Hiermee beschadig ik niemand en probeer altijd de hoffelijkheid te hanteren.
Met jouw 2 antwoorden voorheen was ik ook bijzonder blij.

Hopelijk heb je nu iets meer begrip , zo niet dan moet ik mij wellicht toch uitschrijven van het forum omdat ik dan blijkbaar illegaal te werk ga.

Nogmaals dank voor al je inzet en antwoorden en hoop toch nog hier vragen te mogen en kunnen stellen

Mvg

Rob

Dan lijkt het mij redelijk dat jij voor alle antwoorden waarvan je gebruik maakt in jouw blijkbaar commerciële software een percentage afdraagt aan de kas van Helpmij.nl.

Ik ben niet erg gecharmeerd van de opstelling: 'helpmij', maar ik 'helpjouniet'.
Het uitgangspunt van het forum is wederkerigheid (hoewel die verhouding voor sommige systematische helpers wat scheef ligt).

Het plaatsen van code hier leidt nooit, herhaling nooit tot verlies van uren; het bespaart helpers vele uren.

Laatst bewerkt:
Beste SNB,

Dat gaat ook echt wel gebeuren hoor zodra er iets mee verdient wordt.
Vooralsnog moet het wel werken, daarna kijken of er belangstelling voor is en dan zal er een proportionele dotatie in de kas van Helpmij komen.
Gepensioneerden kunnen nu eenmaal niet uit hun AOW'tje zomaar gaan afdragen.
Iedereen lijkt mij als crimineel of profiteur te zien hetgeen ik zéér betreur, oordeel pas over iemand als je deze hebt ontmoet of gesproken.
Er wordt inmiddels deze maand reeds 20% gestort van een school die hiervoor belangstelling heeft getoond en dit wil gaan uittesten.

Ik betreur het dat ik me moet verdedigen en iedereen blijkbaar vanaf oorsprong, zonder de ander te kennen, deze wantrouwt.
Zouden er nu echt geen eerlijke mensen zijn en ben ik daardoor dan nu een soort van crimineel? Eerlijkheid is gewoon zuiverheid.
Nog eerlijker zou het volgens mij zijn als een helper een 'fee' krijgt en niet alleen het forum.
Zo zouden we elkaar in Helpmij juist graag helpen

Dus hoop ik dat Helpmij gewoon mijn vragen wil blijven beantwoorden.
Dit alles is ontstaan door de vraag van VenA om er een bestandje met de broncode (4Mb groot) bij te voegen. Ik probeer gewoon eerlijk te zijn maar nu lijk ik gedemoniseerd te worden.

Elke hulp heb ik tot nu toe op prijs gesteld en hoop nog lid van het forum te kunnen blijven zonder al deze bijna rechtbankachtige verdediging te moeten geven. Tot nu toe heb ik slechts werkelijk 1 antwoord van Harry kunnen gebruiken dus hem zou een 'fee' toe komen in mijn ogen indien hij dat wenst. Een verdeling van 10% naar het forum en 10% naar de helper lijkt mij eerlijk.

met vriendelijke groeten,

van (de gedemoniseerde) Rob

Lees de bijdragen van helpers in deze draad nog eens goed door.
Als je daar iets in aantreft dat wijst op 'demonisering' gaat je schuldgevoel er met je fantasie vandoor.
Je bijdragen zijn dan alleen nog te begrijpen als een publiek gemaakte interne dialoog.

Ik heb een vraag bij het forum geplaatst hoe ik op een eerlijke wijze een storting kan doen zodat ook de helper er iets aan heeft.
Blijkbaar kan ik met mijn antwoorden geen situatie bereiken waarop slechts nog alleen ik een bijdrage kan storten.
Ik wacht dus netjes af hoe de moderators/forum beheerders mij antwoorden hoe ik een bijdrage kan storten zodat ook de helper er een vaste bijdrage uit krijgt.
Ik wil je dus verzoeken mij even de tijd te gunnen tot het forum beheer mijn vraag heeft beantwoord

bijvoorbaat dank voor je welwillendheid,

het komt echt wel in orde hoor, zo niet dan zal ik mij defintief uitschrijven van het forum zodat ik jou niet meer lastig zal vallen, want blijkbaar irriteer ik je hetgeen niet mijn bedoeling is. Ik wil het gewoon netjes afhandelen zodat helpers er ook een voordeel aan hebben indien zij dat wensen.
Als elke vraagsteller zoals ik (ik ben geen helper maar vraagsteller) elk jaar € 500 euro zou doteren dan zou er een mooie 'hulp' bijdrage ontstaan voor mensen zoals jij die hun best doen anderen te helpen, hetgeen ik steeds waardeer

inmiddels door de diverse reacties op een simpele vraag over een foutmelding 1004
een gefrustreerde Rob.

Ik wil het gewoon netjes afhandelen zodat helpers er ook een voordeel aan hebben indien zij dat wensen.
Personen (hierna te noemen: helpers) die geld willen voor hun bijdragen, kunnen indien ze dat willen een oproep plaatsen in de sectie ICTwerk-gezocht. Iedereen die in welk forum dan ook hulp geeft, doet dit uit eigen vrije wil zonder winstbejag. En omdat wij helpers graag anderen helpen. Je moet de discussie niet op geld laten uitdraaien, want daar is niemand op uit. Wil je iemand persoonlijk bedanken (al dan niet materieel) dan kun je die een berichtje sturen; dat hoeft niet via het forum.

Beste OctaFish,

Ik zal me terugtrekken uit het forum en geen vragen meer stellen

Allen die me geholpen hebben alsnog bedankt maar ik krijg het niet voor elkaar om het op een nette wijze zo te regelen dat ik iemand kan laten meeprofiteren indien deze persoon dat wenst en ik evt. in de toekomst daarvoor een gebruikersbijdrage ontvang. Het is vooralsnog geheel niet de bedoeling om het in de markt te zetten dus ik zoek geen ICT werkers die tegen betaald werk een vraag willen beantwoorden.

Ik ben geen commerciële man en bouw ook niets commercieels, helaas lukt het mij niet op mijn oude dag om het zo te regelen dat als iemand mij geholpen heeft ik het forum daarvoor kan sponsoren en de persoon in kwestie eveneens indien hij dat op prijs stelt. Persoonlijk kan ik niet naar helpers reageren want daarvan weet ik geen e-mail adres dus zag geen andere oplossing dan dit via het forum te regelen. Er zijn tot nu toe 0 gebruikers en één geïnteresseerde!!! pff:evil:

Mijn vraag aan de forum beheerders is nog niet beantwoord dus wellicht komen zij met een oplossing.
Ik ben jaren lid geweest van de gebruikersvereniging van WinDev en ook daar hielp men elkaar gratis maar men vroeg nooit de gehele broncode op en daar draait het probleem nu uitsluitend om, 1 vraagje over een foutmelding en daaropvolgend een voor iedereen vervelende discussie terwijl de vraag al als opgelost is vermeld.

In elk geval alsnog bedankt voor je reactie,

Rob

Helaas kan ik nergens een bankrekening vinden en kun je alleen maar geld storten als je sponsor wilt zijn.
Zomaar een bedrag storten lijk niet mogelijk want ik kan nergens bankrelatiegegevens vinden, ik kan niets anders doen dan afwachten tot iemand van de vereniging mijn vraag beantwoord (al 3 mails verstuurd) en verder leven met het hier aan mij opgelegde schuldgevoel van onbetamelijk gebruik van het forum (hetgeen persé niet zo is!!).
Ik wil netjes een bedrag storten en dan verder van alle aanmatigende opmerkingen af zijn zodat iedereen gelukkig kan verder leven

Niemand legt je een schuldgevoel op, doe je toch echt helemaal zelf. Er is ook niemand die je het intellectuele eigendomsrecht van je code betwist. Althans: ik lees dat nergens. Allen ziet de code die je wél post er niet geweldig uit, en dat kan dus beter. Maar daarvoor moet je meer, bij voorkeur een normaal bestand, mee posten. Mét de code....

Bedankt voor je reactie maar alvorens ik nu hier verder gebruik maak van het forum wil ik eerst ergens betaald hebben zodat ik van dat schuldgevoel af ben. Oude mesnen zoals ik zijn soms snel beledigd blijkbaar, de souplesse verdwijnt blijkbaar met de jaren.
Ik ben maar een gepensioneerd ex onderwijsman en geen programmeur, alles kan altijd netter en beter maar ik doe er nu niets meer aan totdat ik ergens betaald mag hebben zonder sponsor te willen zijn. Dan ben ik af van de opmerkingen omtrent bijdragen aan de vereniging

Met een klein anoniem voorbeeldbestandje wordt je sneller en beter geholpen.
Helpers haken bij voorbaat al af als ze een bestand moeten nabouwen.
Zijn alle variabelen ongelijk aan 0?
Ik zie zelden "stop" in code staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan