Probleem met Frames Per Second

Status
Niet open voor verdere reacties.

FPS-freak

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2005
Berichten
7
Hoi,

Regelmatig speel ik Joint Operations: Typhoon Rising op de PC. Dit is een multiplayer-spel waarmee je met 150 mensen tegen elkaar kunt strijden. Ik heb echter last van een heel lage FPS (Frames Per Second). Ongeveer 10-15. Terwijl andere spelers ongeveer 30-35 hebben. Zelf heb ik 512 MB intern geheugen, een 128 MB videokaart (ATI Radeon 9000) en 2.8 Ghz CPU.
Mijn eerste vraag is dus ook, of iemand een tweak weet hoe ik mijn FPS kan verhogen. De grafische kwaliteit van de game heb ik al omlaag gedaan, dit gaf 5 FPS meer, maar nog steeds is het allemaal erg schokkerig.
Ook heb ik al een .bat file gemaakt met daarin:
-> Start /high JOINTOPS.EXE <-
Dit geeft volgens mij een hogere CPU-prioriteit aan de game, maar ik merk daar weinig van aangezien nog steeds maar gemiddeld 40% van mijn CPU gebruikt wordt.
Dus samengevat, heeft iemand tweaks om m'n FPS te verhogen bij Joint Operations, en werkt deze "Start /high PROGRAMMA.EXE" methode echt?

Alvast bedankt.
 
Ik denk dat je videokaart te zwak is dat ligt meestal aan je videokaart..

Heb je de laatste drivers???

Nieuweste directx?

Ook op lage resolutie gezet?

Mocht dat niet werken vrees ik dat je kaart te zwak is voor het spel al mot je hem toch op low detail gewoon moeten draaien....

En het ligt niet aan je CPU het is gewoon je videokaart heeft het spel zelf geen nieuwe patches meer? voor verbetering?
 
Ik heb wel de laatste DirectX, namelijk 9.0c (toch?), maar heb nog niet een nieuwe driver geïnstalleerd. Dat zal ik eens proberen.
Ook heb ik de laatste patch van het spel al gedownload. Maar ik blijf maar een lage FPS houden, ook op 800x600 resolutie (normaal speel ik altijd op 1024x768). 640x480 heb ik ook geprobeerd, maar dan wordt het echt lelijk en kan je slecht onderscheid maken tussen de verschillende dingen in 't spel :confused:

Toch maar nieuw videokaartje kopen dan :( Ik dacht dat 128 MB wel genoeg zou zijn :rolleyes:

Weet nog iemand anders of dit "Start /high PROGRAMMA.EXE" echt werkt? Kan ik het misschien ook bij andere dingen gebruiken :)
 
Laatst bewerkt:
128 is ook genoeg, de chipset van je kaart is gwn te zwak en dat is veel belangrijker dan dat geheugen!!
 
Je zou als je dat spel wil spelen beter voor een kaart rond 120 euro bijv.. de 9800PRO leuk kaartje waar je nog de nieuwste games op goeie setting kan draaien:cool:

je moet nu echt niet meer kijken na eenkaart onder de 70 euro want dan kan je alsnog het probleem krijgen.

Of je kijk bij www.alternate.nl voor een 9600pro voor rond de 80 euro.ook een kaartje die het spel goed aankan.:thumb:
 
uiteraard wordt er maar 40 procent van je cpu gebruikt: je videokaart is gwn veel te traag om hem bij te houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan