• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Probleem met "functie" Oplosser

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clipstra

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Beste,

Ik wil met het bijgevoegde bestand graag werken met "functie" oplosser. Echter werkt hij niet zoals hij zou moeten. Ik heb er nog niet zo vaak mee gewerkt, maar ik snap niet wat ik precies fout doe. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

De volgende restricties zijn van toepassing:

Voor elk van de categorie mag er maar 1 stelling gebruikt worden
Bovendien moet elke categorie sowieso voorkomen

Het gaat voor het berekenen van de juiste invulling van het ruimte beslag (met doel max omzet). Dus de totale grote mag de invoerende gel cel niet overschreiden. Uiteraard kan en mag er alleen maar met hele getallen gewerkt worden. Maar de mogelijkheden die ingevuld moeten worden (in het blauw door de oplosser) zijn alleen maar 0 of 1 (want elke categorie moet 1 x voorkomen en 2 stellingen van 1 categorie is ook niet mogelijk)

In mijn voorbeeld begin ik met de tabel waarin de oplosser naar verwijst.
De 2de tabel is welke waarden (cellen in blauw) hij in zou moeten vullen als het ruimte beslag 1.82 meter zou zijn (min ruimte beslag, rekening houdend met het feit dat elke stelling min voor moet komen)
De 3de tabel is het tegenover gestelde, dat is het max ruimte beslag wat nodig zou moeten zijn (en kan gezien de restricties )voor max omzet.

Hoop dat het duidelijk is?!

Alvast dank voor de moeite.

ps: Ik kan op het werk helaas geen bestand downloaden, dus als je een antwoord/reactie weet/geeft graag "los" geven. BVD!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan