Probleem met gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rndyb

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2008
Elke keer als ik een game opstart dan krijg ik een scherm met de volgende informatie:

DirectX 9.0 initialisation failed!
'Line 1510, CreateDevice : D3DERR_NOTAVAILABLE'
Please check if this version of DirectX is properly installed properly on your computer.

Wat houd het in en wat kan ik er aan doen?

Laatst bewerkt:
Ik heb een HP w19 scherm met een resolutie van 1440x900. Dus als ik directx opnieuw zal instaleren doet hij het weer.

Ik heb geprobeerd om direct x op nieuw te instaleren maar dat wil niet omdat hij de hele tijd gaat updaten. Dus waar kan ik Direct x eraf gooien en er weer een nieuwe opzetten?

een suggestie!

Ik heb zelf een laptop, als ik call of duty 2 wil gaan spelen. komt er bij mij een schermpje naar boven dat er wat mis is met directx. ik heb dit vaak zitten updaten, erafgooien enzo. maar wat er echt aan de hand is, is dat mijn laptop niet goed genoegn is en dat hij dan gewoon een direct X melding geeft ofzo. misz heb jij dit ook...? moet je ff goed nadenken of het misschien een te hoog gegrepen spel voor je computer/laptop is? ik had dit bij Vista...

Ik heb nu 2 keer opnieuw geuninstalled en geinstaleerd maar hij doet het nog steeds niet.
Ik vind dit echt jammer weet niemand wat dit is of wat je er aan kan doen?

Hoi,

Na een dag lang te hebben geexperimenteerd ben ik erachter hoe je dit moet oplossen!
Om Direct X weg te gooien moet je naar Start>Uitvoeren> en voer dan regedit in (Zo kan je direct X uit het register halen)
Ga nu naar deze key toe aan de rechter zijde:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\DirectX
En verwijder deze map van Direct X met alle dingen in die map, GOOI VOOR DE REST NIKS ANDERS WEG, ANDERS WERKT JE PC STRAKS HELEMAAL NIET MEER:eek:!!!
Start nu je computer opnieuw op als je boven staande stap hebt uitgevoerd, Direct X 9 is dan weg, als het goed is instaleerd XP Direct X 8,1 automatisch. ( Maar dit is helaas bij mij niet het geval geweest!)

Ga nu naar Start>Uitvoeren> en voer dxdiag in
Je krijgt dan een scherm te zien met allemaal dingen en zo zie je als onderste item ook je versie van direct X.

In geval als bovenstaande stappen niet werken.
Als het dit niet is moet er een bestandsfout in het register zitten en dat kan je bij de tweede tab zien. Onder aan staat dan de fout vermeld en er staat:
" 'Naam van fout.dll' is mogelijk verouderd, dit kan problemen geven"
Nu moet je van een computer die wel werkt het bestand dat verkeerd/verouderd is kopieren. Meestal vind je dit bestand in C:Windows/System32/..........dll.
Als het goed is doet alles het weer.
Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd:thumb:

Groet,

RndyB

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan