Probleem met GeForce4 Ti4200 (8x) / 4600 GPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

fun_surfer

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2001
Beste allemaal, hier een vraag van een collega via mij: hij heeft een grafische kaart (GeForce4 Ti4200 (8x) / 4600 GPU) met een probleem. Bij hem komen er blauwe schermen, toen hebben we hem bij mij ingebouwd en ook bij mij doet hij het niet lekker. Hij geeft bijgevoegde foutmeldingen en vraagt erg vaak om een herstart. Ook komen er puntjes om de muisaanwijzer als ik iets zwaardere programma's draai... Ons idee is dat die kaart gewoon defect is, maar heeft iemand na het zien van screenshots en bijlage een ander idee?

TNX, fun_surfer.

P.S.: Zowel hij als ik hebben net nieuwe pc's, dus redelijke mobo's, genoeg geheugen en een voldoende processorcapaciteit. EDIT: en voldoende wattage van de voeding.

Laatst bewerkt:
Bijgaand nog de DMP-bestanden tesamen in een zip-bestand.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door fun_surfer
Ook komen er puntjes om de muisaanwijzer als ik iets zwaardere programma's draai...

En hoe zien de games er uit?

Nieuwste drivers gedownload en geinstalleerd? (niet de drivers die zijn meegeleverd op cd)

Is de kaart nieuw gekocht of 2e hands?

Hoi Muurhond, snelle reactie!
- 2 Spellen geprobeerd, Commandos werkt niet, Big Scale Racing heeft een springerig beeld (andere kleuren komen er doorheen flitsen);
- nieuwste WHQL-drivers gedownload (52.16);
- nieuwe kaart, dus nog met garantie, we wilden alleen eerst jullie ideeën peilen!

GRTZ fun_surfer.

Ik begin te denken aan een warmte-probleem. Helemaal dat met die strepen door de games heen.

Wat voor moederbord heb je? (merk/type)

Ikzelf heb een Asus P4P800 deLuxe, 800 fsb-2.4 Ghz, 1 Gb geheugen, 4 casefans en een flinke CPU-fan, ik weet eigenlijk niet welk mobo mijn collega heeft... Het vreemde vind ik dat het zowel bij hem als bij mij niet goed gaat!

GRTZ fun_surfer.

Beste muurhond, dat 4x en 8x, is dat de frequentie zeker? Er staat in mijn BIOS iets met 'frequency' en dan 3 verschillende waarden (volgens het boekje): [66.66/33.33],[72.73/36.36] en [80.00/40.00]. Welke zou dat uitkomen op 4x?
Mijn BIOS heb ik toevallig eind afgelopen week geflashed...

GRTZ fun_surfer.

Beste muurhond, dat 4x en 8x, is dat de frequentie zeker? Er staat in mijn BIOS iets met 'frequency' en dan 3 verschillende waarden (volgens het boekje): [66.66/33.33],[72.73/36.36] en [80.00/40.00]. Welke zou dat uitkomen op 4x?
Mijn BIOS heb ik toevallig eind afgelopen week geflashed...

GRTZ fun_surfer.

Euh....(wat is dat nu weer voor een vage manier van de AGP-snelheid weergeven)

Ja nou sorry hoor, van wat je mij nu allemaal laat doen heb ik echt totaal geen kaas gegeten! :o Ik weet zelfs niet eens zeker of dit wel de snelheid is...

GRTZ fun_surfer.

Ja nou sorry hoor, van wat je mij nu allemaal laat doen heb ik echt totaal geen kaas gegeten! :o Ik weet zelfs niet eens zeker of dit wel de snelheid is...

GRTZ fun_surfer.

Nee, niet persoonlijk bedoeld hoor! :D

Welk type BIOS zit er op?

Muurhond, was ook niet persoonlijk opgevat, ik zou alleen een beetje te vaak willen dat ik overal vanaf wist, maar ook dat heeft weer zijn nadelen... ;)
Ik heb een AmiBios, American Megatrends, zegt dat je wat?

GRTZ fun_surfer.

P.S.: Ik heb de kaart er niet meer in zitten nu, hij deed mij te raar. Als ik nu dus iets uit moet proberen, moet ik eerst ff die kaart weer inbouwen...

Muurhond, jij gaf die tip van 4x en 8x, bij mij staat-'ie op 8x maar bij diegene van wie de kaart is komt zijn BIOS niet verder dan 4x, dit kan het dus ook niet zijn. Ik heb de kaart eruitgehaald en hij mag er maar mee terug gaan naar de winkel, kijken of ze er nog iets aan doen en of hij er nog garantie op heeft.
In ieder geval bedankt voor het meedenken! :thumb:

GRTZ fun_surfer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan