• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem met gekoppelde gegevensbronnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blokdijk

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2011
Goede avond allemaal,

Ik heb helaas ene probleem opgelopen mte het opslaan van een nogal uitgebreide sheet. Er zak een "knop" op sheet 1 die gekoppeld was aan een formule in visual basic (alt F11) activeerde om gegevens op te halen van het internet. Nou is bij het opslaan helaas iets misgegaan, en ben ik de bewuste "knop"kwijt .. en krijg ik bij het openen van het bestand de melding dat er koppelingen bij gewerkt moeten worden ..

1) Hoe krijg ik de meldingen omtrent het bij werken van de verdwenen koppeling weg .. zodat het bestand dus zonder "fout" melding opstart
2) Hoe kan ik de verdwenen "knop"vervangen ?
3) Is het mogelijk om de visual basic formule ook middels een macro op te starten .. ? welke ik dan zelf aan een door mij gemaakte "knop" zou kunnen koppelen

Als iemand mij hier mee kan helpen . dan zou mij dat dus echt bergen met werk schelen.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Hallo,

1. Zoek in het bestand de cellen op die vewijzen naar het andere bestand. Kijk of de locatie nog bestaat en anders plaats het(de) bestand(en) terug naar de oorspronkelijke map.
2. Is een beetje XL-versie afhankelijk: 2007 Ontwikkelaars--> Invoegen--> Formulierbesturingselementen
3. rechtsklik op de nieuwe knop en klik op macro toewijzen.

Anders even een voorbeeldbestandje met de code.

VenA, dank je voor je reactie. Ik heb het bestand niet hier thuis beschikbaar. Morgen, als ik weer op de zaak ben, zalnik eens kijken wat ik kan met jouw informatie. Dat van punt 3, is mij bekend ..... Maar wat er bij mij op de sheet achter ligt in visual basic, is geen macro. Ik vroeg me dus af ok ik deze formule wel op een soort gelijke manier zou kunnen activeren als je normaliter dus zou doen met een opgenomen macro.

Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt. Wat jij een macro noemt wordt in VBA een Sub() genoemd. Volgens mij ben jij op zoek naar een UDF in VBA een Function().

Maar goed eerst maar een bestandje met code.

VenA, zie bijlage .. in de versie die ik op kantoor aan het ombouwen ben is dus door een wegschrijf fout naar de server de grijze knop verdwenen.
Hoe kan ik dit oplossen ? Bekijk bijlage 186460

Altijd handig zo'n voorbeeldje waar niets instaat.

Bijlagen

VenA, Ik zie al wat er mis is .. in de sheet waar ik in bezig ben .. is de optie commandbutton2_Click() verdwenen uit mijn linkse pull down menu .. daar waar je kunt kiezen voor (Algemeen) / Commandbutton 2 - Deze staat er dus niet meer tussen - / Worksheet .. hoe kan ik hier weer een commandbutton aan toevoegen ?

VenA,
Ik heb betreffende worksheet (waar de knop dus mist) even bijgevoegd ..
Wellicht dat je er even naar wilt kijken .. en mij kunt uitleggen hoe ik het probleem kan oplossen
Alvast bedanktBekijk bijlage 186520

Vreemd nu is je eerste bestand wel gevuld en staat daar ook de commandbutton2 in. Dus dat kan de vraag niet zijn. Waarschijnlijk heb je een tab/bestand verwijderd want in bv F17 staat deze formule:
PHP:
=ALS(E17="";"";ALS(C17="NL";#VERW!F2;ALS(C17="GB";#VERW!F2;ALS(C17="fr";#VERW!F2;ALS(C17="ES";#VERW!F2;ALS(C17="DE";#VERW!F2;ALS(C17="be";#VERW!F2;"NOT OUR SERVICE AREA")))))))
Dus dat zal je moeten proberen te herstellen.

VenA, dat is niet de fout .. dat van dat tabbestand . .dat klopt . heb alles van de hele sheet verwijderd . anders heb je een sheet van bijna 100 MB .. met allereli bedrijfsgeheimen .. dus die kan ik echt niet door mailen .
probleem is echt dat ik de commandbutton kwijt ben om de sub in alt f11 te activren ..

Ik denk dat we elkaar niet begrijpen. Welke versie van excel gebruik je? Dan kan ik je hopelijke laten zijn hoe je weer een knop toevoegd.

VenA, ik zit in 2010 te werken .. maar een knop toevoegen is ook het probleem niet ... die sub koppelen aan de knop .. daar kom ik niet aan uit .. Ik weet wel hoe je een macro moet koppelen , maar heb geen idee hoe ik deze sub moet koppelen aan de knop !

Ik begin het te vatten. Er zijn verschillende soorten knoppen (Form controls en ActiveX Controls) Aan een Form controls kan je een macro hangen. Onder een ActiveX controls kan je code hangen.

Als je via alt F11 naar VBA omgeving gaat zie je een lijstje met een beetje dubbelklikken op de verschillende items zie je het verschil denk ik wel. Heel simpel gesteld is alles wat in een module staat en met SUB() begint een macro. En alles wat in blad1 staat een gebeurtenis.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan