Probleem met geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeonieO

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem, ik wilde mijn oude asus laptop vandaag verkopen, dus ik loop alles nog even na, en blijkt dat het geluid het niet doet. Ik dus drivers opnieuw geinstalleerd, niets. De error die ik krijg is Dit apparaat start niet (code 10). Dus heb ik het hele systeem teruggebracht naar de fabrieksinstellingen via de partitie op mijn harde schijf. Heel windows opnieuw geinstalleerd, geen geluidskaart geinstalleerd. Nog geprobeerd de geluidskaart driver eroverheen te gooien, opnieuw niets.
Vervolgens heb ik de bios geupdate, om te kijken of het daaraan zou kunnen liggen, opnieuw niets. Ik ben inmiddels wanhopig want zonder geluid kun je de laptop niet echt verkopen.

Ik weet wel dat het moederbord ongeveer een jaar geleden vervangen is, en daarna is hij niet echt veel meer gebruikt, zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?

Het is een Asus Z92M met windows xp servicepack 2.

Alvast heel erg bedankt voor de moeite :)

Kreeg je na de schone instal ook nog steeds de melding dat het apparaat niet start?
En wat staat er bij apparaat beheer voor melding?

grtjs jjw

de goede geluids driver wel geinstalleerd ,en vergeet de chipset driver niet
en anders even opzoeken met dit tooltje
http://www.devicedoctor.com/

staan er nog vraag/uitroeptekens in apparaatbeheer???

Laatst bewerkt:
Yup na de schone install staat er bij apparaatbeheer nog steeds een uitroepteken naast de sound driver, met het bericht dat hij niet start (code 10). En ik heb de nieuwste chipsetdrivers en geluidsdrivers, en de bios geupdate, dus ik ben een beetje hopeloos?

En hier vind ik ook een DRIVER geschikt voor jouw laptop met Win xp

Vind het wel vreemd dat hij het apparaat niet opstart met code 10, dit zegt alleen maar dat er "faulty" drivers aanwezig zijn, zou bijna denken dat deze echt defect is.

grtjs jjw

Laatst bewerkt:
Ik heb device docter eroverheen gegooid, drivers laten updaten en hij doet het! Thx voor de hulp!

Das het allerbelangrijkste, fijn dat het weer werkt, zet je de vraag nog even op status opgelost. :thumb:

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan