Probleem met geluidsapparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het geprobeerd, maar vraag me af of het goed gegaan is. Ik kreeg tussendoor ook een aantal keer de melding dat ik de professional cd-rom erin moest doen, dat moest ik steeds annuleren (want ik heb de home edition). Vervolgens vroeg hij weer om de home edition. Maar ik kreeg tussendoor, ik denk wel minstens 50 keer, de melding dat ik op de knop 'opnieuw' moest drukken. Dus dat schoot niet op. Uiteindelijk heb ik alles geannuleerd, want ik had niet het idee dat dit opschoot. Toen ik de pc opnieuw opstartte bleef de melding Generic Host, enz. wel uit. Echter, het geluid werkte weer niet en ik kan nog steeds geen updates maken. Wat het geluid betreft; via Asus heb ik de nieuwste driver gedownload van SoundMax. Dus telkens als ik de pc heb opgestart en het geluid werkt niet installeer ik dat bestandje weer en vervolgens kan ik gewoon weer de mediaplayer gebruiken.
 
Klik weer rechts op Deze computer en kies Eigenschappen.
Op het tabblad Algemeen staat de versie van Windows XP.
In het onderstaande voorbeeld is dat Professional.
Staat daar bij jou Home?

(Klik voor vergroting.)



NB: Je hebt toch in de tekst van boot.ini niets anders veranderd dan "AlwaysOff"?
 
Laatst bewerkt:
Ik weet zeker dat ik de home edition heb, wordt ook aangegeven bij Systeemeigenschappen algemeen. In boot.ini is het enige dat ik veranderd heb AlwaysOff.
Vanochtend kreeg ik trouwens weer de melding van Generic Host en de taakbalk wisselt na het opstarten ook weer even van uiterlijk.
Ik heb ook even gegoogled op dit probleem en het komt vaker voor (met alle kenmerken die ik ook heb), ik heb echter nog nergens een adequate oplossing kunnen lezen. De hotfix van Microsoft wordt regelmatig genoemd, maar - en dat wordt hier en daar ook bevestigd - heeft niet het gewenste effect.
 
Als je twee CD-Rom's hebt, een lezer en een brander, probeer sfc /scannow dan eens in de andere CD-Rom. In het register van Windows staat ergens een Source-sleutel. Misschien is dat bij jou E: in plaats van F: (die letters zijn bij wijze van voorbeeld).
 
Ik heb de cd-rom in de brander gedaan en nu ging windows wel door. Ik kreeg overigens geen melding dat er iets gebeurd was na het 'aflopen' van de voortgangsbalk. Ik neem aan dat de controle normaal is uitgevoerd. Vervolgens heb ik de pc opnieuw gestart en geprobeerd te updaten. Dat lukt nog steeds niet, ook kreeg ik die melding van Generic Host weer. Het begint er wel een beetje uitzichtloos uit te zien.
 
Ik kreeg overigens geen melding dat er iets gebeurd was na het 'aflopen' van de voortgangsbalk.
Dat is inderdaad normaal. Maar goed, geholpen heeft het dus niet. Ik ben aan het eind van mijn latijn. Het enige dat ik nog zie, is een upgrade-installatie van Windows XP. Als je de Setup CD van XP in de lade legt, start hij automatisch op en je krijgt een menu met genummerde keuzes. Nummer 1 is XP installeren. Als je daar voor kiest, krijg je in een vervolgvenster de keus geheel opnieuw installeren, maar dan gaan al je gegevens verloren en je moet daarna alle software opnieuw installeren. De tweede keus is een upgrade van je reeds geinstalleerde XP. Als je die uitvoert, blijven al je data en al je geinstalleerde software behouden. Je moet dacht ik wel de updates voor XP ophalen en ook weer activeren. Maar eigenlijk is dit een uitgebreide reparatie van je XP Home. Ik zou in jouw situatie voor die laatste mogelijkheid kiezen. Maar je kunt ook hier even afwachten of iemand nog een tussenoplossing ziet. Ik blijf in ieder geval meekijken.
 
Bedankt in ieder geval voor je hulp tot nu toe. Ik zie het nog even aan, mogelijk heeft iemand nog een andere oplossing. Zo niet, dan is reparatie wellicht nog de enige mogelijkheid. Nogmaals bedankt tot dusverre.
 
Het enige dat ik van de week gedaan heb is via de site van NVIDIA de nieuwste driver installeren (FX serie).
Welke drivers heb je hier geinstalleerd, kun je dat precies aangeven?
Internet Explorer kunnen we terugzetten naar de toestand zoals toen hij pas was geinstalleerd. Ga naar Extra, Internetopties, Geavanceerd, klik op Opnieuw instellen. Lees wel wat er bij staat. Maar het is wel nodig dat je de XP updates op kunt halen.
Ik heb overlegd, maar die upgrade van XP levert misschien geen winst op, als de fouten die je nu hebt, het gevolg zijn van registerfouten. Die worden bij een upgrade meegenomen. Dus we proberen toch nog verder te zoeken.
Maar misschien is uiteindelijke een compleet nieuwe installatie toch de enige remedie.
 
Ik ben naar de website van nvidia gegaan. Downloads. Dan aangegeven graphics, vervolgens FX serie en dan besturingssysteem XP. Dan wordt een exe bestandje gedownload die je vervolgens kunt installeren. (94.92_forceware_winxp) (GeForce FX5200)
Ik heb net Internet Explorer opnieuw ingesteld, maar dat heeft verder geen invloed op de mogelijkheid updates te maken, want dat lukt nog niet.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het goed begrijp heb je de driver voor je grafische kaart opnieuw geinstalleerd. Had je daar een reden voor?
Wordt je de toegang tot Microsoft Update geweigerd?
Is je Windows XP Home wel legaal?
 
Nee, ik had geen speciale reden. Ik had toevallig iets gelezen over het downloaden van de nieuwste drivers. Ik kan me ook niet voorstellen dat het daar iets mee te maken heeft, want dat is allemaal goed gegaan. Wat mij denk ik dwars zit is de melding van Generic Host. Wat bij mij bijvoorbeeld ook niet meer automatisch opstart is het security center, dat moet ik steeds apart aangeven.
Ik heb een legale versie van Windows. Wat ik bedoel met het niet kunnen updaten is dat wanneer ik via Internet Explorer, Extra, Windows update aanklik ik eerder altijd naar de site van microsoft werd geleid, vervolgens werd dan gekeken of je systeem ook updates nodig had en zo ja, dan werd dat aangegeven en kon je ze downloaden. Als ik nu op update klik kun je wel zien dat IE probeert die pagina van microsoft te laden, alleen die pagina komt niet in beeld ook al wacht ik 10 minuten (en met een snelle breedbandverbinding lijkt me dat wel erg lang). Bovendien als ik dan vervolgens IE wil afsluiten met het kruisje lukt dat niet. IE reageert daar totaal niet op. Ik moet dan via cltr-alt-delete naar taakbeheer om vervolgens IE af te kunnen sluiten.

Ik vond tijdens het googlelen op een ander forum (forum.scholieren.com) dit bericht. Het is eigenlijk exact hetzelfde probleem. Met dat verschil dat messenger bij mij wel werkt:

Als ik mijn computer opstart, dan doet het scherm heel raar, hij wisselt namelijk van windows klassiek (grijze menubalk) naar windows xp (blauwe menubalk). Dit gebeurt ook soms tussendoor.

Als ik mijn computer opstart dan geeft hij een fout van iets dat is opgetreden:
"fout in Generic Host Process for Win32 Services"
Je kunt de fout verzenden of niet. Na dat verzenden gebeurt er helemaal niets.
Als ik msn opstart, dan geeft hij een fout tijdens het aanmelden:
"In Messenger is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak." Dit gebeurt soms, maar meestal niet.
Als ik muziek wil afspelen met windows media player dan kan je geen muziek afspelen en geeft windows media player een fout van de muziek:
"Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren."
Als ik rechtsonder op het geluidsicoontje druk, dan zegt hij dat er geen actieve mixapparaten beschikbaar zijn.

Dit was een melding gedaan in mei 2007. Uit de antwoorden blijkt dat men niet verder komt dan het advies XP opnieuw installeren. Maar daar zit ik eigenlijk niet op te wachten.
 
Ik heb net als jij een hoop meldingen in forums gevonden die op de jouwe lijken. Alleen in Tweakers.net vond ik een oplossing, aanpassen van je boot.ini zodat DEP helemaal is uitgeschakeld. Bij die melder heeft dat geholpen.
Wat het updaten betreft, heb je al eens geprobeerd het adres in de adresbalk van je browser te zetten?
Maar probeer eerst door hier te klikken: Microsoft Update.
Lukt dat ook niet, copy het adres dan hier xxxx://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=nl&muopt=1 (verander xxxx in http) en zet het in je browser, daarna Enter.

En ik ben bang, dat ik hierna ook geen andere oplossing zie, dan een compleet nieuwe installatie van XP Home.
 
Zowel de directe link als de hyperlink in de browser plakken bieden geen oplossing: IE blijft bezig en loopt vast. Het gaat ook alleen om de update, want andere sites kan ik normaal bereiken, ook die van microsoft. De oplossing door boot.ini aan te passen wat houdt dat in en wat betekent DEP. En maakt het wat uit (ten nadele) dat dit is uitgeschakeld?
 
Je bent al bij DEP geweest. Kijk in deze post van mij. Er zijn mensen die DEP geheel uitgeschakeld laten. Je kunt op dat tabblad van DEP lezen wat het doet, klik op blauwe tekst "Hoe werkt dit?". Kort gezegd: DEP bewaakt bepaalde beveiligde (geheugen)adressen tegen aanvallen van binnen uit je systeem. Bijvoorbeeld: een virus is door je virusscanner gekomen (!), nestelt zich ergens en komt dan in beweging. Wil hij nu zo'n beveiligd adres beinvloeden, dan belemmert DEP dat.

Als je DEP wilt inschakelen, wijzig dan de boot.ini weer naar:

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

De rode tekst terugzetten in jouw huidige booot.ini op de plaats van AlwaysOff
waarbij Professional bij jou dus Home is.

Veel zin heeft het niet als je uiteindelijk toch XP opnieuw moet installeren.:confused:
 
Eerder had je aangegeven dat je ook de optie hebt om een reparatie uit te voeren ipv XP opnieuw te installeren. Dat spreekt me toch meer aan dat alles opnieuw te installeren, omdat ik dit nog nooit eerder bij de hand heb gehad. Als het openingscherm in beeld komt (als ik de installatie cd-rom heb geplaatst) en voor optie 1 kies krijg ik een waarschuwing dat de versie op de computer nieuwer is dan op de cd-rom. Omdat ik niet zeker wist wat er ging gebeuren wanneer ik op doorgaan zou drukken heb ik maar op annuleren gedrukt. Stel ik dat ik wel op doorgaan druk krijg ik dan nog de keuzemogelijkheid voor volledige installatie of enkel reparatie?
 
Ik had een upgrade van XP vanuit de Setup CD genoemd, ja. Maar dat heb ik later als nutteloos verworpen nadat ik hier op Helpmij overleg had gepleegd. Zo'n upgrade zou de fouten die je nu in je systeem hebt, niet verhelpen. En wat je nu krijgt, de melding dat de versie van XP op je PC nieuwer is dan de versie op de Setup CD: er zit het een en ander niet goed in jouw systeem. Kun je nog gaan praten met de verkoper van je PC? Het lijkt er op dat er een andere XP-versie op je PC staat dan op je Setup CD.
Ik durf ook het advies van een schone (her)installatie niet te geven: zometeen kun je jouw XP-versie niet activeren omdat de productkey niet klopt. Wil je toch een "clean" install doen, lees dan deze Handleiding.

NB: ten overvloede, stel zoveel mogelijk data eerst veilig.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik denk ook dat er iets grondig mis. Internet begint ook al uit te vallen, terwijl de verbinding wel in orde is. Ik heb ook geprobeerd de wizard te gebruiken om bestanden en instellingen over te zetten, maar dat wil ook niet omdat er fout is opgetreden. Ik heb wel een originele installatie cd-rom van XP, maar XP was wel geïnstalleerd toen ik de pc kreeg. Er zat alleen een papieren hoesje om heen, geen doos of zo. Er zit een sticker op de PC, ik neem aan dat daar de productsleutel op staat, maar zal inderdaad voor de zekerheid even informeren bij de leverancier. Bedankt nog voor de tips en aandacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan