Probleem met Ghost

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aikinick

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2004
Hallo,

Ik heb windows XP pro.
Gisteravond met Ghost van Norton een copy van de C:-schijfpartitie een DVD laten branden. Hij had 2 DVD´s nodig. Na het uitwerpen van de tweede DVD startte het systeem op maar blijft hangen met een witte cursor op een zwart scherm, verder geen melding of wat dan ook.
Heb ik iets verkeerds gedaan?

Als je de pc aan het starten ben dan moet je constant op de knop F8 drukken en dan start je pc op in veilige modus.
Je hebt toch wel een kopie gemaakt met ghosten iplv van alles overzetten?

Ik heb gekozen voor de optie maken backup op DVD
De software was van symantec
Toen ik de ghost software had geinstalleerd deed hij nog even een live update. Daarna moest ik eerst nog de C partitie defragmenteren, daarna startte ik ghost op

Heb je al geprobeerd optestarten in veilige modus?

nee, doe ik als ik thuis ben om 19.00 ongeveer. Het schiet mij net te binnen dat de symantec CD nog in de speler zit. Dit zou ook wel eens de oorzaak kunnen zijn. Ik laat het nog wel weten hoe en wat.

Hallo,
Ik heb net gekeken en heb de cd van symantec eruit gehaald. Helaas wil de PC nog steeds niet booten. Als ik een bootable A-schijf gebruik dat boot ie wel. Ik kan dan ook naar C maar zie dan bijna geen data. Mijn D: partitie zie ik ook niet
Nu heb ik de originele windows XP in de dvd drive gestopt, maar ook dan wordt er niet geboot
help!
Ik begin nu het ergste te vrezen

Ok, ik heb uiteindelijk de image weer kunnen terugzetten. Helaas koos ik voor de optie partition to disk. Nu heb ik mijn C drive wel weer terug, maar ben ik al mijn data dop D kwijt,. grmbl........
wat mij betreft kan deze topic sluiten en ga ik naar partitionmanager om te kijken of er nog iets te redden is.
Thanks voor het meedenken

ok, ik heb het met PC Inspector geprobeerd, maar daar herken ik de filenamen helemaa niet. Zioe alleeen maar vage aanduidingen.

Heb je nog wel alle progs op je pc staan omdat die bestandsnamen vreemd zijn?

Jean,
Komt omdat die partitie omzeep geholpen was. Uiteindelijk heb ik mijn belangrijkste data terug gekregen met Getdataback. Werkte uitstekend. Verder heb ik de partities weer hersteld met partition magic.
Was een hoop geklooi.
Nu ga ik nog even uitzoeken waarom Symantec Ghost mijn complete schijf wiste na het maken van een backup van mijn C partitie

Ik denk dat ge eens goed moet opletten met ghost.
Je moest een kopie maken en dat heb je niet gedaan.
Verder veel succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan