probleem met grafiek in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom V

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Hallo,

Sinds een tweetal weken heb ik een cursus access gevolgd. Ik ben dan ook vol enthousiasme begonnen aan het ontwerp van een db. Na veel zoeken en proberen heb ik mijn db zo goed als af. Er doet zich echter nog 1 probleem voor. In het rapport zou ik graag een grafiek plaatsen om een overzicht te hebben per oefening en per leerling. Deze selectie heb ik in een query gemaakt. Op basis van deze query heb ik een rapport gemaakt waar een grafiek op verschijnt. Deze grafiek is gebasseerd op de tabel. Nu merk ik echter dat deze grafiek niet correct is (cijfers worden fout weergegeven).

Kan iemand mij hier mee helpen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Mvg,

Tom

in de ontwerpfase van je raport de juiste instellingen doen.

probleem met grafiek

Hallo,

Bedankt voor je reactie. Wat zou ik dan moeten veranderen in de ontwerpfase. Ik heb de grafiek al minstens 30 keer opnieuw gemaakt en vanalles geprobeerd maar niets lijkt het probleem op te lossen.

De db vind je in de bijlage.

Alvast bedankt!

Bijlagen

hoi Tom,

ik heb je db een beetje bekeken. nu moet ik zeggen dat ik een behoorlijk lange tijd niks met access heb gedaan maar zoals ik de basis begrijp moet een database op de volgende manier opgebouwd worden.

1- je hebt verschillende tabellen waarbij je altijd een veld tot primaire sleutel maakt. dus niet zomaar autonummer doen.
2- bij query ga je over tot het samenvoegen tot de tabellen. maar dan moet je niet vergeten om de relaties tussen de tabellen te defineren. als je dat eenmaal hebt gedaan kun je met macros alles aan elkaar plakken. formulieren maken en raporten uitschrijven.
begrijp dat je pas twee weken bezig bent. maar ik heb in het verleden best ingewikkelde databases gemaakt, dus je leert het nog wel.

de reden dat je raport niet goed tot uiting komt is omdat je de relatie tussen de tabellen niet hebt gedefineerd.

DeeDs;)

Tom volgens mij is er iets mis met de select statement van de grafiek. Zie het rode gedeelte:

SELECT (Format([datum],"DDDDD")),Count([aantal/min])

AS [Aantalaantal/min]

FROM [resultaat] WHERE ([datum] BETWEEN #06/01/07 20:16:11# AND #12/27/07 20:16:11#) GROUP BY (Int([datum])),(Format([datum],"DDDDD"));

Verder geeft het rapport aan dat het te breed is voor de pagina.

mvg
Charles

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan