marcarrelus
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 mrt 2010
Hallo iedereen,
Ik heb op aanraden (van dit forum) besloten om mijn frames te laten vallen en in plaats te werken met divs. Dit lukt al aardig goed buiten twee probleempjes.
1) Om mijn vraag te verduidelijken voeg ik een afbeelding toe en mijn code. (de blauwe rand in de afbeelding stelt de div totaal voor)
Hoe stel ik nu best de hoogte in van mijn totaal div en inhoud div zodat het op ieder computerscherm hetzelfde blijft? (dus niet met px)
2) Ik heb nog een tweede probleem dat perfect in deze categorie thuishoort. Ook nu afbeeldingen ter verduidelijking en de code is hetzelfde als hierboven.
Dit is de webpagina in Google chrome: (hoe het moet zijn)
Dit is dezelde pagina in Internet explorer: (de inhoud is te smal)
Wat kan ik doen om hetzelfde resultaat te boeken (zoals in chrome)?
Dit is mijn website nu (nog met frames) dat ik wil bereiken http://www.gw2belgie.webs.com
Dank bij voorbaat om deze (lange) vraag door te nemen.
Ik heb op aanraden (van dit forum) besloten om mijn frames te laten vallen en in plaats te werken met divs. Dit lukt al aardig goed buiten twee probleempjes.
1) Om mijn vraag te verduidelijken voeg ik een afbeelding toe en mijn code. (de blauwe rand in de afbeelding stelt de div totaal voor)

Code:
body {
text-align: center;
overflow: hidden;
}
#totaal {
width: 950px;
margin-right: auto;
margin-left: auto;
text-align: left;
}
#header {
height: 180px;
background: #A4A4A4;
}
#navigatiebalk {
height: 47px;
clear: both;
}
#inhoud {
width: 920px;
clear: both;
overflow: auto;
padding: 15px;
}
Hoe stel ik nu best de hoogte in van mijn totaal div en inhoud div zodat het op ieder computerscherm hetzelfde blijft? (dus niet met px)
2) Ik heb nog een tweede probleem dat perfect in deze categorie thuishoort. Ook nu afbeeldingen ter verduidelijking en de code is hetzelfde als hierboven.
Dit is de webpagina in Google chrome: (hoe het moet zijn)

Dit is dezelde pagina in Internet explorer: (de inhoud is te smal)

Wat kan ik doen om hetzelfde resultaat te boeken (zoals in chrome)?
Dit is mijn website nu (nog met frames) dat ik wil bereiken http://www.gw2belgie.webs.com
Dank bij voorbaat om deze (lange) vraag door te nemen.
Laatst bewerkt: