Probleem met Harddisk Lacie

Status
Niet open voor verdere reacties.

ennairam

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2011
Goedenavond,

Ik heb een probleempje met met externe harde schijf. Is van LaCie maar het typenummer of wat dan ook staat er niet op vermeld. Wel heb ik de link van het product op hun website:
http://www.lacie.com/nl/support/support_manifest.htm?id=10282
Het enige wat ik op de HS zelf kan vinden is een klein stickertje waarop 'LC3U' staat.

Het probleem:
Op m'n PC doet 'ie het al sowieso niet. Er gebeurt gewoon niks. Er is wel gewoon voeding, dus hij zou het moeten doen.

Op m'n laptop (Eee PC) doet 'ie wel iets. Ik krijg bij de ene USBpoort de melding dat het apparaat niet wordt herkend, bij een andere USBpoort krijg ik de melding dat het apparaat sneller kan werken, op een andere USBpoort. Daarna krijg ik de HS ook niet te zien bij 'Mijn Computer'. Hij verdwijnt gewoon. En als ik 'm op een andere USBpoort aansluit, krijg ik weer één van deze twee meldingen. (Heb maar 3 poorten op m'n laptop).

Ik heb uiteraard gezocht naar drivers, etc. maar ik kan niets vinden. Als hij automatisch zoekt naar stuurprogramma's en/of update zegt Windows dat dat niet gevonden kan worden.

Wie kan mij uit de brand helpen?
Er staan namelijk zeer geliefde foto's op!

Heel hartelijk dank alvast!

Groetjes,

Marianne

Even een aanvulling: bij de eigenschappen van het USB apparaat (via computerbeheer gevonden) staat bij apparaatstatus: 'Dit apparaat start niet. (Code 10)'

Laatst bewerkt:
lacie

ik neem aan dat je met HS de harddisk ofwel HD bedoelt?

Ben je overgestapt naar een ander besturingssysteem??? bijvoorbeeld van XP naar windows 7?
Ik zie dat het hier om een externe usb harddisk gaat van enkele jaren oud zo te zien
3 jaar of ouder... dat zou geen probleem moeten geven met USB aansluitingen... op iedere poort zou die moeten werken zelfs op usb1 poort al is dat niet aan te raden ....
Een harddisk heeft normaal gesproken geen drivers nodig om te kunnen werken op een PC.
Echter is het mij bekend dat sommige externe HDs modellen meer kunnen dan alleen maar als opslag dienen voor data.....
Is je HardDisk naar NTFS geformatteerd door jou toen je hem kocht of is hij nog steeds standaard FAt32 ??? als deze FAT32 is en je gebruikt de HD alleen voor opslag dan moet je deze naar NTFS formateren om problemen met opslag van grote bestanden te voorkomen..... verders makt het niet uit of hij FAT32 is als je externe hd nog meer functies heeft als server bijvoorbeeld dan moet hij zelfs Fat32 blijven..... tenzij je de hd dus allleen als opslagmedium wilt blijven gebruiken ....
Om op je vraag terug te komen. Als je van besturingsysteem veranderd bent en dat geef je helaas niet aan dan kun je te maken krijgen met drivers.... in het door mij genoemde geval.... de link die jij al gaf in je bericht en ik neem aan dat dat je HD is die daar getoond wordt zegt al dat er drivers/updates zijn die vind je in die link.
........ http://www.lacie.com/nl/support/drivers/driver.htm?id=10090 ...............
download ze en installeer het..... redelijke kans dat je hd dan dircet weer herkend wordt..... zoniet dan horen we het wel .......

Hoi haribald........

Nou je zult waarschijnlijk wel enorm gaan lachen om mijn 'oplossing':

Ik heb vandaag in een gulle bui m'n PC eens goed gezogen, er zat namelijk nogal wat stof in.....
3x raden.......

Externe harde schijf doet het gewoon!

Ongelooflijk he!

in ieder geval bedankt voor al je tips!

ik wist niet dat stof ook al als bug zou kunnen werken wel dat het zorgt voor een slechte koeling van onderdelen en
dat die daardoor slecht kunnen gaan werken... het is echter de eerste keer dat ik hoor dat een externe harddisk die niet eens in een pc ingebouwd is niet herkend zou worden door een pc stof of niet... ach de wonderen zijn de wereld nog niet uit blijkbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan